fbpx
kurier

Co drugi e-klient ma problemy z dostawą zamówionego towaru

Co drugi, spośród około dwóch tysięcy kupujących w Internecie deklaruje, że w ostatnim roku miał problemy z dostawą!

Badania jakości dostaw jakie realizują sklepy internetowe w Wielkiej Brytanii są bezwzględnie słabe. W badaniu realizowanym przez YouGov na próbie aż dwóch tysięcy klientów, 56 procent respondentów potwierdziła, że miała w ostatnich 12 miesięcy kłopoty z dostawą produktów ze sklepów internetowych. Co gorsza jest to wzrost z 53 procent, jakie ujawniło ubiegłoroczne badanie. Wśród najczęściej spotykanych problemów Brytyjczycy wymieniają:

  • 42 procent – spóźnioną dostawę
  • 37 procent – przegapienie wizyty kuriera, pomimo oczekiwania w miejscu dostawy
  • 25 procent – brak zakupionego produktu w dostawie (sic!)
  • 24 procent – otrzymanie uszkodzonego w dostawie towaru (ponownie sic!)

Innymi słowy, jakość usług kurierskich w UK jest na bardzo słabym poziomie, albo badani wyolbrzymiają swoje problemy oczekując obsługi na najwyższym poziomie, odwrotnie proporcjonalnie w stosunku do cen, jakie płacą (kazus polskiego e-commerce). Niewiele lepiej jest z usługami „click and collect”, czyli zamówieniami składanymi przez Internet, ale z odbiorem osobistym. Tutaj 43 procent respondentów doświadczyło różnorakich problemów, co jest delikatnym spadkiem z 45 procent, które zarejestrowano podczas badania w roku 2016. Wśród najczęściej wymienianych pojawiły się:

  • 26 procent – długi czas oczekiwania z powodu zbyt małej ilości personelu (spadek z 35 procent)
  • 18 procent – obsługa nie potrafiła odnaleźć zamówionego towaru (spadek z 32 procent).

Jak widać, „click and collect” to zdecydowanie mniej problematyczna logistycznie obsługa. Wszak odpada tu problem tzw ostatniej mili, która generuje największy koszt i problemy.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź