fbpx

Co drugi użytkownik Ceneo chce przeznaczyć na wyprzedaże co najmniej 500zł

Co dziesiąty respondent badania Ceneo.pl zadeklarował, że przygotował na wyprzedaże kwotę 2000zł lub większą.

Mówiliśmy już o raporcie z badania Ceneo.pl, dzięki któremu poznaliśmy opinie sprzedawców na temat zimowych wyprzedaży. Zwróciliśmy wtedy uwagę, że dobór próby był skromny i liczył sobie tylko 150 sklepów. W przypadku doboru respondentów-konsumentów to już inna dyskusja – tutaj w badaniu udział wzięło 3000 osób. Co prawda, nadal są to osoby wybrane spośród użytkowników Ceneo.pl, a trzeba pamiętać, że w Polsce mniej niż połowa internautów korzysta z tego portalu. Innymi słowy, warto badanie Ceneo.pl znać, ale o reprezentatywności wyników mówić niestety nie można.

Tak, czy inaczej, grupa osób korzystająca z Ceneo.pl to kilka milionów użytkowników, która regularnie robi zakupy, stąd przytoczymy najciekawsze wnioski z badania. Można je z powodzeniem zastosować do ruchu, który pojawia się w sklepie internetowym właśnie z porównywarek cenowych.

Po pierwsze, więcej niż połowa respondentów zapowiedziała, że przeznaczy na wyprzedaże 500 zł lub więcej. Co dziesiąty przeznaczy 2000 zł i więcej!

wyprzedaze1

Po drugie, wyprzedażowe budżety są wyższe u panów niż u pań – aż 36 procent przebadanych mężczyzn ma zamiar wydać ponad 1000 zł.

Po trzecie, 12 procent respondentów na wyprzedaże czeka specjalnie – planując swoje zakupowe listy. Kolejne 44 procent respondentów podchodzi do tematu mniej strategicznie – dopiero kuszeni reklamami i promocjami wyruszają na łowy. Także 44 procent respondentów nie zwraca uwagi na trwające obniżki i nie szuka okazji.

Po czwarte, obowiązują dwie strategie zakupowe: szukanie konkretnych, upatrzonych wcześniej rzeczy, których standardowa cena była wysoka (robi tak 82 procent kupujących) lub polowanie na najlepsze oferty, bez nastawiania się na nic konkretnego (ten sposób wskazało 43 procent badanych).

Po piąte, 40 procent respondentów deklaruje, że poluje na najlepsze ceny przede wszystkim w domowym zaciszu. Połowa łączy poszukiwania online z wyprawami do galerii handlowych. Tylko 15 procent użytkowników Ceneo.pl stawia wyłącznie na tradycyjną formę zakupów.

Zostaw odpowiedź