fbpx

Dynamika wydatków na reklamy mobilne ostro w dół!

Z najnowszych informacji i przewidywań eMarketera wynika, że globalny rynek wydatków na mobilną reklamę internetową rośnie ale ze zdecydowanie mniejszą dynamiką niż w ostatnich latach. Ponadto owa dynamika będzie spadać równie szybko, jak rosnąć będą wydatki bezwzględne.

Innymi słowy, rynek reklamy mobilnej dojrzewa, i jeśli jeszcze Was w nim nie ma, to niedługo może nie być już miejsca.

 

Ta uwaga tyczy się zarówno tych, którzy poważnie myślą o świadczeniu takich usług, jak i reklamodawców, którzy liczą na niskie stawki wejścia – te mogą się niedługo bardzo szybko skończyć.

 

Zerknijmy na pierwszy wykres poniżej. W ciągu czterech lat mobilna reklama internetowa urośnie globalnie z 31 do 94 miliardów dolarów. To potężne kwoty, które nie mogą wiecznie rosnąć, stąd roczna dynamika z blisko 120% w 2012 roku spadnie do 22% w roku 2018.

 

 

Niemniej ciekawie będzie działo się na rynku reklamobiorców, gdzie Facebook skutecznie wypycha Google’a do defensywy. Spadnie także udział mniejszych podmiotów, zaś swoją pozycję umocni Twitter.  

 

 

Zostaw odpowiedź