fbpx
sklep spożywczy online

E-commerce a branża marketów spożywczych

Rynek sprzedaży żywności w samych tylko Stanach Zjednoczonych jest warty monstrualne 600 mld dolarów rocznie. Według Business Insidera, to ostatnia tak duża kategoria produktowa praktycznie “nietknięta” zmianami wywołanymi sprzedażą internetową. W najbliższych latach ma się to jednak zmienić.

Obecnie, według szacunków amerykańskiego portalu Business Insider, za pośrednictwem sieci odbywa się obecnie w USA mniej niż 1 proc. wszystkich transakcji na rynku sprzedaży produktów spożywczych.

Jak zauważa serwis, zwyczaje i metody kupowania wśród amerykańskich konsumentów ulegają daleko idącym zmianom, wywołanym branżą e-commerce. Wygoda oraz szeroki wybór, często niszowych towarów w e-delikatesach sprawiają, że zyskują one Stanach coraz większą popularność.

Z drugiej strony, przeszkodą w rozwoju tej kategorii w e-sprzedaży są bardzo wysokie koszty wejścia. Nawet taki gigant jak Amazon jest zmuszony inwestować ogromne sumy w rozwój infrastruktury logistycznej i transportowej, aby zapewnić sprawne działanie swojego e-sklepu z produktami spożywczymi.

Według specjalnego raportu Business Insidera, w latach 2013 a 2018 średnia roczna stopa wzrostu wartości rynku e-sprzedaży produktów spożywczych w USA wyniesie 21,1 proc. Tymczasem średnie roczne tempo wzrostu całej branży będzie dużo niższe i wyniesie 3,1 proc.

W 2018 wartość rynku e-sprzedaży żywności w Stanach ma wynieść 18 mld dolarów.

Business Insider zauważa, że poza kosztownym rozwojem logistyki, inne trudności na drodze rozwoju e-delikatesów w Stanach to relatywnie duża trudność w utrzymaniu świeżości i przydatności do spożycia produktów ulegających szybkiemu zepsuciu, np. owoców, mięsa.

Z drugiej strony sprzedaż za pośrednictwem internetu otwiera przed branżą spożywczą całkiem nowe możliwości, trudne do zrealizowania za pośrednictwem kanałów off-line, np. concierge shopping. Inny przykład to serwisy oferujące dostawę jedzenia w modelu subskrypcyjnym.

Zostaw odpowiedź