fbpx

E-commerce: Europejczycy szybko gonią Amerykanów

Centrum badań nad handel detalicznym na zlecenie RetailMeNot przygotowało interesujące porównanie sprzedaży internetowej na Starym Kontynencie i za Wielką Wodą. Chociaż mieszkańcy USA kupują częściej od Europejczyków, to Ci drudzy szybko nadrabiają dystans.

Sektor e-commerce stanowi najszybciej rosnący kanał sprzedażowy w Europie. Łączna wartość e-sprzedaży dla Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Szwecji, Holandii, Włoch, Polski i Hiszpanii przekroczy w 2014 r. wartość 155,3 mld euro.

Centrum badań nad handel detalicznym podjęło się zadania oszacowania aktualnych trendów w sprzedaży detalicznej online dla ośmiu krajów europejskich i USA. Z analizy wykluczono zakup paliwa do pojazdów i sprzedaży żywności w kawiarniach i restauracjach. Badaniem nie zostały objęte bilety, wakacje, zakłady bukmacherskie i ubezpieczenia.

“Online” zdefiniowano jako sprzedaż, gdzie końcowa transakcja jest dokonywana przez internet lub na znacznej odległości dzielącej sprzedawcę i kupującego, niezależnie od tego, czy sieć jest wykorzystywana do przeglądania stron lub porównywania cen. W wolumen sprzedażowy wliczono również transakcje dokonywane za pomocą telefonów komórkowych i tabletów.

W 2013 sprzedaż online wzrosła w Europie w cyklu rokrocznym o 21,1 proc., ale w tym roku spodziewane jest lekkie wyhamowanie trendu wzrostowego, wskutek czego e-commerce na Starym Kontynencie powiększy się o 18,1 proc. Wielką Brytania, Niemcy i Francję odpowiadają razem za 81,3 proc. rynku przebadanych 8 państw.

Wśród nich najlepszą dynamiką może się pochwalić nasz rodzimy, polski rynek e-sprzedaży, który zgodnie z szacunkami badaczy w tym roku powiększy się o 22,6 proc.

Sprzedaż internetowa zyskała sporą popularność w Wielkiej Brytanii oraz w Szwecji, gdzie ponad dwie trzecie populacji kupuje przez internet. Duża przestrzeń do wzrostów cechuje kraje południowe, gdzie e-zakupy nie zdobyły jeszcze zaufania nawet połowy mieszkańców. Z dokumentu wynika, że przez sieć kupuje jedynie jeden na pięciu obywateli Włoch (20%) i niemal co trzeci Hiszpan (32%).

Zostaw odpowiedź