fbpx
jednolity rynek cyfrowy w europie

E-commerce: Europejczycy zwracają towary na potęgę i kupują na promocjach

Jak donosi DynamicAction’s Retail Index Europejczycy zwracają coraz więcej towarów i mocno oglądają się na krótkoterminowe promocje w sklepach internetowych.

Powyższe badanie bazuje na analizie transakcji w europejskim e-commerce na kwotę 11 miliardów euro, co daje mocną bazę do stawiania wniosków o tym, jak dzisiaj ma się handel internetowy na naszym kontynencie.

Raport prezentuje pięć zasadniczych trendów w europejskim e-commerce:

  1. Blisko 10 procentowy wzrost zwrotów – klienci rozpieszczeni warunkami zwrotów nadal chętnie z nich korzystają. Z pewnością ma to związek z rosnącą wciąż sprzedażą ubrań przez Internet.
  2. 3 procentowy wzrost transakcji z darmowymi wysyłkami – to prawdopodobnie ostatni taki wzrost, gdy spojrzymy na aktualizacje polityki bezpłatnych wysyłek ze strony np. Zalando.
  3. 29 procentowy wzrost sprzedaży na krótko terminowych promocjach – w dalszym ciągu na rynku trwa zażarta konkurencja między sklepami. Jednodniowe wyprzedaże, mini święta, wyprzedaże sezonowe. Sklepy oddają coraz więcej swojej marży konsumentom.
  4. 74 procentowy wzrost kosztów marketingowych – gigantyczny wzrost kosztów marketingu sugeruje olbrzymie inwestycje sklepów w reklamę i PR.
  5. 10 procentowy spadek nowopozyskanych klientów.

Powyższe wnioski z raportu nie prezentują się zbyt korzystnie dla przyszłości europejskiego e-commerce. Konsumenci są bardzo wymagający, przyzwyczajeni do darmowych wysyłek i zwrotów, a także kupowania w promocjach na minimalnej marży lub bez niej. W końcu zażarta konkurencja sprawia, że marketing w e-commerce jest coraz droższy.

Zostaw odpowiedź