Wczoraj prezentowaliśmy ogólne wyniki polskiego Facebooka za lipiec 2016, teraz pora zerknąć na to co słychać w branży handlu internetowego.
A tam olbrzymia dominacja kobiet, które stanowią blisko 80 procent wszystkich osób śledzących e-commercowe fanpejdże. Szczególnie intensywnie czynią to kobiety w wieku 18-34 lata. Podobnie ma się sprawa w przypadku mężczyzn.
Ciekawostką są także średnie dzienne statystyki. Otóż dzienny organiczny zasięg postów to już mniej niż 50 procent i jego liczba jest dokładnie taka sama, jak postów płatnych. Średnie statystyki na post to to 22 lajki, 219 kliknięć, 4 komentarze i 3 udostępnienia. Całkiem nieźle!
Pora na porównanie najpopularniejszych fanpejdży rok do roku. Nie będzie wielkim zaskoczeniem, jeśli powiemy, że Allegro utrzymało swoją pozycję powiększając stan posiadania dusz o około 200.000. Na pozycję numer dwa zanotował potężny awans Homebook.pl, który przez rok zdołał przyciągnąć ponad 400.000 nowych fanów. To znakomity wynik!
Numer trzy to DeeZee, które zatrzymało się praktycznie w miejscu, jeśli chodzi o przyrost liczby fanów, zaś numerem cztery pozostało Domodi.pl, spokrewnione z czarnym koniem zestawienia, czyli z Homebookiem. Lista kolejnych awansów wygląda następująco:
- Run Colors z 7. na 5. +100 tysięcy nowych fanów
- Fly4free z 10. na 6. +140 tysięcy nowych fanów
- OLX Polska z 13. na 10 +70 tysięcy nowych fanów
- UrbanCity.pl z 14 na 12 +35 tysięcy nowych fanów
Debiuty w rocznym ujęciu:
- Butik
- Lou
Spadki zaliczyły z kolei:
- empik.com z 6. na 7. pozycję
- love it z 11. na 14. pozycję
- zlotewyprzedaze.pl z 12, na 13. pozycję