fbpx

E-commerce na skróty – Piotr Karwatka

W cyklu “E-commerce na skróty” praktycy biznesu przedstawiają swój punkt widzenia na rynek e-commerce. W pierwszym materiale cyklu Piotr Karwatka Wiceprezes Zarządu Divante.

Dzisiejszy e-commerce zmierza w kierunku dostarczania wartości. Konkurencja ceną nie służy nikomu i może powodować pogarszanie jakości obsługi i wrażeń klienta. Dodatkowo, wchodząc na rynek, nie da się w ten sposób konkurować z największymi. Użytkownicy szukają w zakupach internetowych wartości dodanej. Chcieliby kupić produkty unikatowe, może rękodzieło. Dobrze byłoby, gdyby doradził im indywidualnie stylista, chcieliby być zaskoczeni. Serwisy, takie jak shwrm.pl, zagraniczne – ShoeDazzle, Fab.com i inne, rozwijają się między innymi w tym nurcie.

Zakupy w internecie przestają przypominać wrzucanie produktów do koszyka w supermarkecie. Mają element „lajfstajlowy”. Internet pozwala na to, co w offline byłoby nie do zrealizowania.

Szanse zaistnienia na rynku mają sklepy, które zbudują lojalność klientów, oraz te, które dostarczają unikalnej wartości. Sklepy wprowadzające niedostępne w online produkty, produkty unikatowe (trudno porównywalne), budujące silnie swoją markę poprzez wartości dodane dla klienta.

Promocję sklepu internetowego zaczynam od budowania bazy e-mail marketingowej. Taka forma promocji bardzo często jest najskuteczniejsza. Aby zbudować bazę, należy zgromadzić początkowe grono użytkowników – co najłatwiej jest zrobić za pomocą dobrze zoptymalizowanych kampanii, np. Google Adwords.

Gdybym dziś rozpoczynał biznes, od początku szukałbym niszy i specjalizacji, aby nie rozpraszać się nieistotnymi obszarami.

W najbliższym czasie na znaczeniu zyska logistyka, gdyż jest to ciągle problem w e-commerce. Pojawiają się sklepy, które zapewniają darmową dostawę, wkrótce pewnie dostawę w kilka godzin (tego samego dnia).

Zostaw odpowiedź