fbpx

E-commerce na skróty – Tomasz Wesołowski

W cyklu „E-commerce na skróty” praktycy biznesu przedstawiają swój punkt widzenia na rynek e-commerce. W pierwszym materiale cyklu Tomasz Wesołowski Członek Zarządu Grupy Unity.

Dzisiejszy e-commerce zmierza w kierunku wielokanałowości i optymalizacji. Coraz więcej tradycyjnych przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że e-commerce to rozwinięcie ich biznesu, dodatkowy kanał sprzedaży, który nie musi być najważniejszy, ale znacząco wpływa na sprzedaż. Pure players, firmy, które od zawsze działały w internecie, coraz częściej zauważają potencjał w optymalizacji procesów.


To nie tylko uproszczenie ścieżki zakupowej, dedykowane wdrożenia, lecz także praktyczne wykorzystanie doświadczenia w zarządzaniu: logistyką, obsługą klienta czy finansami.

Szanse zaistnienia na rynku mają sklepy z dobrze przygotowanym zapleczem. E-commerce w Polsce to branża wciąż „wychodząca z garażu”, jednak ci wszyscy, którzy są gotowi teraz wejść na rynek, z jednej strony mają przetarte ścieżki, dostęp do wiedzy, z drugiej – silną konkurencję mniejszych firm dobrze adoptujących zmiany rynkowe.

Promocję sklepu internetowego zacząłbym od niestandardowych form. Zaskoczyłbym klientów, wykorzystał potencjał szybkości rozchodzenia się informacji w internecie. Oczywiście, pamiętając, jaki jest cel takiej promocji – sprzedaż, a nie tylko ruch w e-sklepie.

Gdybym dziś rozpoczynał biznes, zrobiłbym wszystko, co do tej pory, ponownie. Każda decyzja – niezależnie czy dobra czy zła – doprowadziła nas do miejsca, w którym jesteśmy: do powstania Grupy Unity, a co za tym idzie – do pracy z najciekawszymi
i największymi w branży e-commerce.

W najbliższym czasie na znaczeniu zyskają profesjonalizacja sprzedaży, łączenie kanałów jako odpowiedź na efekt ROPO oraz wysoka jakość obsługi w sklepach online.

Zostaw odpowiedź