E-commerce w Polsce 2018: zachowania zakupowe Polaków w Internecie

Według raportu Gemiusa dla e-Commerce Polska najważniejsza funkcja Internetu w służbie handlu to informowanie o produktach i markach.

Wiedza o zachowaniach około zakupowych wśród konsumentów pozwala zrozumieć na czym skupić swoje działania marketingowo promocyjne. Dotyczy to zarówno marek, jak i sklepów. Stąd wiedza, jaką zawarto w nowym raporcie Gemiusa jest ekstremalnie przydatna, jeśli dysponujemy odpowiednimi narzędziami oraz głową na karku (rzecz jasna).

Chociaż Gemius upiera się że w przypadku jego badania mowa o wszystkich czynnościach wykonywanych przez Internet to zapewne tytuł badania lub samo pytanie badawcze jest mocno sugerujące. Czego efektem są zaskakujące odpowiedzi respondentów, z których wynika, że Polacy częściej szukają w Internecie produktów lub marek niż korzystają z Facebooka lub czytają portale informacyjne, co jest oczywistą nieprawdą.

Niemniej pomimo tych dziwnych wyników interesujące jest, że blisko połowa Polaków zagląda do Internetu przed fizycznym odwiedzeniem sklepu, zaś ¼ zagląda do zagranicznych sklepów w celu zrobienia zakupów. Przy czym w tej grupie dominują osoby w wieku 15 – 24 z gospodarstw o deklarowanym dochodzie pow 5000zl , co pokazuje, że za AliExpress stoi młodzież, która za jakiś czas będzie sporym problemem dla polskich sklepów.

Zostaw odpowiedź