fbpx

E-commerce w Polsce: Onet – RASP w natarciu

Czerwcowy ranking stron e-commerce w wykonaniu Megapanel PBI/Gemius przyniósł interesującą informację, gdy dokonamy porównań rok do roku. Głównym sprawcą zamieszania w rankingu jest grupa Onet – RASP.

RASP, czyli Ringier Axel Springer.

 

 

Pod tajemniczym skrótem RASP kryją się dwie dobrze znane marki e-commerce: Skąpiec oraz Opineo, a także pomniejsze serwisy należące do grupy Onet – RASP, takie jak Literia.pl. Razem nowa onetowska grupa ds handlu internetowego uzbierała ponad 2.4 miliona użytkowników i wskoczyła na trzecie miejsce wyprzedzając Okazje.info oraz Nokaut.pl. Na niezagrożonych pozycjach numer jeden i dwa pozostaje Grupa Allegro – GG (12.4 miliona użytkowników) oraz samodzielna już grupa Ceneo.pl (5.5 mln użytkowników).

 

Pozornie, rok do roku Grupa Allegro straciła, ponieważ w ubiegłym roku miała na koncie 12.8 miliona userów. Ale wtedy, w jej skład wchodziło Ceneo.pl. Ogółem widać więc potężny wzrost, który wygenerowało głównie Ceneo.pl. Można tu mówić o dobrych 5 milionach użytkowników, a może i więcej. I to Ceneo.pl pozostaje największym bohaterem kategorii e-commerce w ostatnich 12 miesiącach.

 

Zostaw odpowiedź