fbpx

E-commerce w Polsce: raport Gemiusa i E-commerce Polska (cześć 3)

Pora na kolejną odsłonę raportu na temat polskiego handlu internetowego. W trakcie 8-dniowego badania między 17 a 25 kwietnia 2015 Gemius za pomocą metody CAWI przepytał losowo 1500 osób w wieku 15+, po czym skorygował próbę, tak aby wyniki były w jak najwyższym stopniu reprezentatywne dla struktury użytkowników polskiego Internetu.

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online.

 


W części trzeciej zaprezentujemy zachowania zakupowe w Internecie. Zaczynamy od statystyk ogólnych, czyli od czynników motywujących do robienia zakupów online, które kształtują się następująco:

  • 88 procent wskazań na dostępność przez całą dobę
  • 83 procent wskazań na brak konieczności jechania do sklepu
  • 77 procent wskazań na łatwość porównywania ofert
  • 67 procent wskazań na niższe koszty dostawy
  • 61 procent wskazań na niższe ceny
  • 55 procent wskazań na zniżki.

Untitled-4

 

Wśród napotykanych problemów wymieniano:

  • wysokie koszty dostawy (41 procent)
  • długie oczekiwanie na dostawę (38 procent)
  • niezadowolenie z otrzymanych produktów (20 procent)

 

unititled-1

 

Poniższy wykres pokazuje, w których miejscach kryje się przewaga handlu internetowego nad tradycyjnym. Przede wszystkim w:

  • braku komplikacji
  • cenie
  • oszczędnościach czasowych
  • wygodzie
  • asortymencie

 

Untitled-2

 

To jedna z najcenniejszych informacji zawartych w badaniu – wystarczy zadbać o wysoki poziom poczucia spełnienia powyższych pięciu oczekiwań i przyszłość naszego e-biznesu powinna być zabezpieczona.

 

 

Na koniec wykaz czynności wykonywanych w Internecie – ogółem. Co ciekawe, spora część z nich dotyczy zakupów. Można pokusić się o stwierdzenie, że kupowanie w Internecie to spora część esencji dzisiejszego bycia w sieci. Korzystanie z sieci to dziś przede wszystkim korzystanie z Facebooka, ale także poszukiwanie produktów i marek, porównywanie cen, płacenie rachunków oraz kupowanie.

 

Untitled-3

 

Zostaw odpowiedź