fbpx

E-commerce zagarnia rynek usług doręczeniowych

Tak wynika z analiz i badań przeprowadzonych przez PwC, na które powołuje się Poczta Polska potwierdzając jednocześnie, że dynamika jej udziału w rynku detalicznych przesyłek paczkowych i kurierskich rośnie szybciej niż dynamika całego rynku.

 

A to w połączeniu z nowymi usługami dla segmentu handlu internetowego w Polsce może pozwolić Poczcie Polskiej wykroić bardzo zacny kawałek rynku.

Najbliższe dwa lata rynku przesyłek kurierskich i paczkowych w Polsce zapowiadają się rekordowo. Potężne wzrosty jakich jesteśmy świadkami zostaną przypieczętowane w roku 2018, kiedy to ilość przesyłek osiągnie 440 milionów sztuk rocznie, co oznacza obrót na poziomie blisko 6.5 miliarda złotych!

Aby dojść do tej kwoty rynek przesyłek w latach 2015 – 2018 powinien rosnąć co najmniej o 10 procent rocznie, i jak na razie prognoza ta spełnia się zgodnie z założeniami. Ponadto, rośnie także segment e-commerce, który w ramach całego rynku uzyskuje coraz większy udział – w zeszłym roku dostawy zakupów z Internetu generowały 29 procent ruchu paczek, za trzy lata będzie to już 39 procent, w tym 3.2 procenta w ramach obsługi zwrotów.

Co ciekawe Poczta Polska dostarczyła w 1 kwartale 2016 roku blisko 12 mln paczek kurierskich Pocztex – to ponad 20 procent więcej przesyłek w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej. Tym samym narodowy operator w coraz większym stopniu obsługuje rynek paczek kurierskich w Polsce. Wyniki kurierskie Poczty Polskiej są obecnie wyższe od średnich wzrostów dla całego rynku. Wzrost liczby paczek o ponad 20 proc w 1 kwartale br. w porównaniu z 1 kwartałem 2015 r. to wynik m.in. nowym umów z dużymi nadawcami. Są wśród nich sieci handlowe, które rozwijają handel on-line i wybierają Pocztę Polską do obsługi zamówień lub do zasilania na bieżąco magazynów firmowych.

Szacujemy dalszy wzrost naszych usług kurierskich pomimo bardzo silnej konkurencji. Naszym zdaniem wzrost rynku kuriersko-paczkowego w Polsce do 2018 r. może przekroczyć 12% rocznie – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Aby udało się utrzymać dotychczasowy wzrost niezbędne jest wdrażanie coraz to nowych usług – najlepszym przykładem jest ubiegłotygodniowy start przesyłek Same Day u InPostu. Co ciekawe, Poczta Polska w przeciwieństwie do InPostu nie ma problemu z definicją dnia roboczego – jako jedyna firma na rynku oferuje gwarantowany czas dostarczenia przesyłki kurierskiej następnego dnia. Wystarczy, że nadanie nastąpi do 17.00 (w miastach wojewódzkich) lub 15.00 (w pozostałych miejscowościach), wtedy klient może spodziewać się kuriera następnego dnia.

Jeśli z jakiegoś powodu nie chce jej odebrać w domu, ma możliwość zmiany decyzji i wyboru jednej z 4200 placówek pocztowych oraz blisko 1000 stacji paliw Orlen na terenie całego kraju, w których paczka będzie na niego czekała. Usługa „Odbiór w Punkcie” umożliwia jednocześnie obniżenie kosztów dostawy – mówi Grzegorz Kurdziel.

Zostaw odpowiedź