fbpx

E-delikatesy: Tesco idzie do przodu, a Lidl się zastanawia

Według informacji do jakich dotarł portalspozywczy.pl, do końca 2015 roku zasięg e-sklepu Tesco ma obejmować nie 30 proc. (jak obecnie), ale 40 proc. polskiej populacji. W chwili obecnej na mapie e-zakupów Tesco znajduje się 17 polskich aglomeracji z 12,6 mln Polaków. Handel z wykorzystaniem internetu przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania. Projekt rozwija się w takim tempie, iż stale szkolimy asystentów sprzedaży i inwestujemy w samochody stwierdził w wypowiedzi dla serwisu portalspozywczy prezes Tesco Polska, Ryszard Tomaszewski. Tomaszewski nie powiedział jednak nic, co mogłoby zdradzać, czy projekt e-sprzedaży jest już rentowny i zarabia na siebie. Dodaje jedyne enigmatycznie: Rentowność w handlu internetowym opiera się

Według informacji do jakich dotarł portalspozywczy.pl, do końca 2015 roku zasięg e-sklepu Tesco ma obejmować nie 30 proc. (jak obecnie), ale 40 proc. polskiej populacji. W chwili obecnej na mapie e-zakupów Tesco znajduje się 17 polskich aglomeracji z 12,6 mln Polaków.

Handel z wykorzystaniem internetu przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania. Projekt rozwija się w takim tempie, iż stale szkolimy asystentów sprzedaży i inwestujemy w samochody

stwierdził w wypowiedzi dla serwisu portalspozywczy prezes Tesco Polska, Ryszard Tomaszewski.

Tomaszewski nie powiedział jednak nic, co mogłoby zdradzać, czy projekt e-sprzedaży jest już rentowny i zarabia na siebie. Dodaje jedyne enigmatycznie:

Rentowność w handlu internetowym opiera się o kilka wariantów. Trzeba osiągnąć taki poziom zapotrzebowania klientów, żeby trasa pomiędzy jednym a drugim klientem nie wynosiła 5 km, a na przykład 2 km. To można osiągnąć tylko poprzez zwiększenie liczby zamówień

Swój internetowy sklep Tesco uruchomiło w 2012 roku, a milionowe zamówienie zostało zrealizowane w kwietniu 2014 r.

Podobnych planów nie ma jak na razie polski oddział Lidla. Na rynku niemieckim sieć uruchomiła już platformę e-commerce, która umożliwia tamtejszym klientom realizację zakupów przez internet.

W sprzedaży internetowej Lidl stawia na produkty spoza branży spożywczej, a od niedawna również na wina i kawę, którę są oferowane w identycznych cenach, co w placówkach handlu stacjonarnego. W wypowiedzi dla serwisu portalspozywczy.pl, Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska stwierdziła

Ten projekt rozwijany jest w Niemczech. W Polsce cały czas przyglądamy się rynkowi; jak dojrzeje, to podejmiemy decyzję. W tej chwili nie ma takiego tematu.

1 komentarz

  1. Testujemy Jedzenie 28-06-2014

Zostaw odpowiedź