fbpx

E-faktura. Faktury elektroniczne mało popularne

Niemal 60 proc. Polaków nie chce otrzymywać e-faktur, ponieważ woli mieć wszystkie dokumenty na papierze, a tylko niewiele ponad 10 proc. przedsiębiorców operuje fakturami wystawianymi drogą elektroniczną. Pomóc w zmianie takiego podejścia ma kampania edukacyjna „Wybieram e-faktury”, której celem jest przybliżenie konsumentom i przedsiębiorcom korzyści jakie daje przejście na e-fakturę.

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. jest partnerem kampanii organizowanej przez Konfederację Lewiatan.

– Kampania edukacyjna „Wybieram e-faktury” to inicjatywa, która ma na celu zwiększenie udziału elektronicznego obiegu dokumentów w gospodarce. Ta idea jest bardzo bliska Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., dlatego wspieramy Konfederację Lewiatan w jej działaniach – mówi Dariusz Marcjasz, Wiceprezes Zarządu KIR S.A. – Chcemy promować nowoczesne rozwiązania, które zwiększają efektywność polskich przedsiębiorstw, a dodatkowo, poprzez zmianę przyzwyczajeń Polaków, wpływają pozytywnie na stan środowiska naturalnego – podkreśla D. Marcjasz.

Od wielu lat KIR S.A. prowadzi działania, których celem jest popularyzacja elektronicznych faktur w Polsce. W portfolio produktów KIR S.A. można znaleźć między innymi system invooclip wspomagający proces wystawiania, dystrybucji i przechowywania e-faktur, czy usługę invobill, dzięki której konsumenci mogą otrzymywać i opłacać faktury elektroniczne od dostawców usług masowych.

– Każdy z nas co miesiąc opłaca rachunki za prąd, telefon czy inne usługi masowe, a tylko znikomy odsetek wie, że może to robić szybko i wygodnie z poziomu bankowości elektronicznej – mówi Dariusz Marcjasz. – Usługa invoobill, która umożliwia otrzymywanie i opłacanie faktur elektronicznych od dostawców usług masowych, dostępna jest już dla ponad 98 proc. klientów bankowości elektronicznej w Polsce. Niestety jej potencjał wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez dostawców usług masowych. KIR S.A. stale pracuje nad tym, aby wystawców faktur było w systemie coraz więcej – dodaje D. Marcjasz.

Zwiększenie wiedzy na temat korzyści związanych z przejściem na elektroniczne dokumenty sprzedaży oraz upowszechnienie tego rozwiązania w Polsce, to główny cel kampanii edukacyjnej „Wybieram e-faktury”.

W ramach kampanii powstała strona internetowa www.wybieramefaktury.pl, gdzie można znaleźć między innymi informacje o różnicach między fakturą papierową i elektroniczną, sposobach udostępniania i płatności za e-faktury, regulacjach prawnych określających ich status w Polsce, a także skutkach wystawiania faktur papierowych.

– Chcemy, aby Polacy dostrzegli, że e-faktury to korzyść dla wszystkich. Dla klienta to prostsze regulowanie płatności, dla przedsiębiorcy usprawnienie funkcjonowania firmy – mówi Dariusz Marcjasz. – W świetle obowiązującego prawa e-faktura jest tak samo ważna jak jej papierowa wersja, a w przeciwieństwie do niej nie zabiera nam bezcennych zasobów: drzew, lasów, terenów zielonych – dodaje D. Marcjasz.

 

2 komentarze

  1. Kacper 18-12-2013
  2. Maciej 19-12-2013

Zostaw odpowiedź