fbpx

E-komerson rozstrzygnięty – wygrała Zdrowa etykieta!

Wspominaliśmy już na łamach Mensis o konkursie funduszu inwestycyjnego European Venture Investment Group S.A. (EVIG). Teraz można powiedzieć, że udał się naprawdę dobrze, ponieważ spłynęło doń aż 130 projektów na biznes internetowy.

Wygrał projekt „Zdrowa etykieta” – internetowy sklep oferujący tradycyjnie wytwarzaną żywność lokalnych producentów.

 

 

Główną nagroda nie należała do olbrzymich. Z drugiej strony – trudno pogardzić kwotą 50 tys. zł na rozpoczęcie działalności. Dodatkowa wartość to wsparcie merytoryczne w postaci doradztwa biznesowego z zakresu założenia i prowadzenia firmy. W zamian za to wszystko, fundusz EVIG obejmował 5% udziałów w kapitale zakładowym zwycięskiego projektu.

 

Ponadto zdobywca I nagrody uzyskał możliwość pozyskania kolejnych 350 tys. zł na rozwój swojej działalności w drugiej turze oceny zgłoszonego pomysłu. Tutaj gra toczy się już o faktycznie konkretne pieniądze – przynajmniej w skali polskiego e-commerce.

 

– Duża liczba zgłoszeń dowodzi, że w Polsce jest wielu młodych, przedsiębiorczych ludzi ze świetnymi pomysłami i chęcią do ich realizacji, a takie inicjatywy jak E-komerson są bardzo potrzebne. Od uczestników dowiedzieliśmy się, że konkurs zmotywował ich do przyspieszenia prac nad ich projektami, więc taka forma przyznawania finansowania przynosi wiele korzyści – mówi Dawid Wesołowski, Prezes European Venture Investment Group S.A. (EVIG), organizatora konkursu – Jesteśmy bardzo zadowoleni również z wysokiego poziomu przygotowania projektów. Zgłoszenia były przemyślane, rzetelne i starannie opracowane. To tylko potwierdza, że środowisko polskich startupów prężnie się rozwija i tkwi w nim ogromny potencjał – dodaje Dawid Wesołowski.

 

W finale znalazły się projekty:

  • „Zdrowa etykieta”,
  • „RODES”
  • „WeAppOn.net”.

 

Ich autorzy mogli zaprezentować swoje pomysły osobiście i odpowiedzieć na pytania inwestorów. Jury zdecydowało się przyznać trzecie miejsce projektowi „RODES” – ecommercowi, który oferuje użytkownikom, najlepszej jakości zaplatane ręcznie koła oparte o wysokiej jakości części. Laureatem drugiej nagrody zostali pomysłodawcy projektu „WeAppOn.net” – intuicyjnej wyszukiwarki aplikacji. Jak widać – przekrój pomysłów był kolosalny.

 

Zwycięzcami konkursu E-komerson zostali Andrzej Basiukiewicz i Łukasz Rzeczkowski, autorzy projektu „Zdrowa Etykieta” – sklepu internetowego, za którego pośrednictwem można kupić produkty tworzone w tradycyjny sposób przez lokalnych wytwórców

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w konkursie. Wygrana przyspieszy otwarcie sklepu i jego zwiększy promocję na start. Równie ważne są dla nas uwagi jury, dzięki którym możemy poprawić pewne założenia i udoskonalić pomysł zanim zaczniemy oficjalnie działać – mówi Andrzej Basiukiewicz – Nasz projekt to odpowiedź na rosnące zainteresowanie klientów naturalnym jedzeniem wytwarzanym w tradycyjny sposób przez drobnych polskich przedsiębiorców. O zainteresowaniu tym świadczy chociażby popularność targów śniadaniowych, jarmarków spożywczych i innych wydarzeń, w trakcie których mieszkańcy mogą kupić smaczne, ale i zdrowe produkty, bez ulepszaczy, konserwantów i sztucznych dodatków. W asortymencie sklepu znajdą się soki tłoczone, powidła, przyprawy i sosy, oleje, miody, makarony oraz kasze i wiele innych produktów. Za jego pośrednictwem chcemy również dać klientom możliwość poznania samych producentów. Podczas spotkań z nimi przekonaliśmy się, że są to wspaniali ludzie, przygotowujący swoje wytwory z cierpliwością, poszanowaniem natury i dbałością o jakość. Często jednak nie mogą „przebić się” na rynku, a nasz platforma internetowa może im to zadanie znacznie ułatwić. Mamy nadzieję, że dzięki niej coraz więcej osób będzie mogło przekonać się, że tuż pod nosem czekają na nich prawdziwe skarby dla podniebienia – dodaje Łukasz Rzeczkowski.

 

 

– Wybór zwycięzcy nie był łatwy, wszyscy finaliści zaprezentowali ciekawe pomysły i doskonale przygotowali się do swoich wystąpień. Wygrany projekt wykazywał wysoki stopień zaawansowania i przemyślany model ekonomiczny. Duże znaczenie miało dla nas również zaangażowanie autorów i ich znajomość branży, w której ma działać sklep – mówi Dawid Wesołowski z funduszu EVIG – Zachęcamy również pozostałych uczestników do uzupełnienia swoich wniosków konkursowych o informacje z formularza dostępnego na naszej stronie internetowej i ubieganie się o wsparcie „tradycyjną” drogą. Chętnie przeanalizujemy jeszcze raz pomysły i porozmawiamy z ich twórcami o współpracy – dodaje Dawid Wesołowski.

Zostaw odpowiedź