fbpx

E-mail marketing bez tajemnic, zanim wyślesz pierwszy newsletter…

Zanim wyślesz pierwszy newsletter…

Udało Ci się już zgromadzić odpowiednią liczbę adresów email i przymierzasz się do wysłania pierwszego newslettera. Zanim jednak go wyślesz sprawdź kilka elementów, które mogą mieć wpływ na jego skuteczność.

Pole nadawcy


Jest bardzo często pomijane przez wielu początkujących email marketerów. Tymczasem, od tego jaki adres email zostanie umieszczony w polu nadawcy będzie zależało w dużej mierze, czy wiadomość zostanie w ogóle otwarta przez odbiorcę.

Przeważnie odbiorcy nie otwierają wiadomości od osób lub firm, których nie znają, dlatego pole nadawcy powinno zawierać nazwę firmy lub imię i nazwisko osoby, która jest rozpoznawalna przez odbiorców. Na przykład, nazwa_firmy@nazwa_firmy.pl, biuro@nazwa_firmy.pl lub jan_kowalski@nazwa_firmy.pl.

Temat wiadomości

To drugi czynnik – obok pola nadawcy – decydujący o otwarciu wiadomości przez odbiorcę. Powinien on zatem przykuwać uwagę, ale i jednocześnie informować o treści wiadomości.

Temat powinien składać się z ok. 6–8 słów zawierających nazwę firmy lub produktu plus chwytliwe przedstawienie zawartości emaila. Warto pamiętać, że nazwa firmy lub produktu podnosi wiarygodność i atrakcyjność newslettera. Według raportu Jupiter Research, umieszczenie nazwy firmy w tytule wiadomości zwiększa wskaźnik otwarć z 32% do 60%.

Traktuj newsletter jak telegram

Planując treść newslettera należy pamiętać o podstawowej zasadzie: newsletter jest drogą do celu, a nie celem samym w sobie. Oznacza to, że nie trzeba w nim umieszczać całej treści oferty, którą chcemy przedstawić odbiorcy, a jedynie jej najważniejsze, skondensowane do minimum punkty. Wiadomość email ma bowiem zainteresować potencjalnego klienta ofertą, przyciągnąć jego uwagę i odesłać na stronę internetową firmy, na której będzie mógł kupić interesujący go produkt lub uzyskać więcej informacji na temat oferty.

Tworząc newsletter należy pamiętać o tym, że odbiorcy codziennie otrzymują dziesiątki wiadomości email i każdej z nich poświęcą najwyżej kilka sekund. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań, aby nawigacja po newsletterze była możliwie jak najbardziej intuicyjna. Dlatego ważnym elementem każdej wiadomości email jest “Call to Action”, czyli przycisk wzywający do działania. Jest on klarownym komunikatem pokazującym odbiorcy gdzie ma kliknąć aby przejść do strony oferty.

Z kolejnego artykułu dowiesz się jak tworzyć skuteczne newslettery oraz unikać błędów, przez które Twoje wiadomości mogą wylądować w folderze spam.

Zostaw odpowiedź