Wygląda na to, że marketing automation wyrasta na prawdziwy czynnik, który Amerykanie określają jako “game-changing”. Pierwsze sygnały już były, teraz pora na konkretne liczby. A te podaje eMarketer.
Jak poprawić otwieralność e-maili marketingowych o 5%? Zdumiewająco prosto – wystarczy zastosować marketing automation i zadbać o czytelność wiadomości na smartfonach.
Takie wnioski płyną z nowego raportu eMarketera: “Email Benchmarks: Key Metrics and Trends for 2013″. Jak stwierdzają autorzy raportu po pierwsze ilość otwarć e-maili marketingowych jest najwyższa w historii przeprowadzania badania.
Po drugie, jest to zasługa coraz częstszego otwierania e-maili na smartfonach. Według badań Knotice mowa tu o wzroście rzędu 8% rocznie.
Po trzecie, według badań Epsilon liczba otwarć najwyraźniej rośnie tam, gdzie stosuje się personalizację za pomocą marketing automation. Jak widać w takim wypadku ilość otwarć może siegnąć nawet 50%!