fbpx

E-mail marketing najważniejszy w amerykańskim e-commerce

Gigaom, amerykańska firma zajmująca się nowymi mediami, technologiami oraz reklamą w sieci zaprezentowała wyniki sondażu wśród 300 marketingowców ze Stanów Zjednoczonych. Chociaż nie jest to powalająca próba i Gigaom milczy o sposobie jej doboru to warto przyjrzeć się badaniom.

Wynika z nich, że nie taki innowacyjny e-marketingowiec, jakim go malują.

 

 

Wyniki poniższego wykresu są zadziwiające – płatne wyszukiwanie stosuje raptem 38% respondentów, to więcej niż kupowanie przekierowań z innych stron (referral 39%) oraz zdecydowanie więcej od marketingu treści (64%). Zupełnie szokujący wynik do druga pozycja social media (72% wskazań) – można wnioskować, że ma to związek z profilem działalności Gigaomu, który skupia się w dużej mierze na reklamie w blogosferze.

 

 

Potwierdza te podejrzenia kolejny wykres – skupiony już na charakterystykach marketingu social media. Praktycy marketingu internetowego mają długą listę zarzutów względem social media. Ponad połowa z nich twierdzi, że mierzenie ROI jest właściwie niewykonalne. Z drugiej strony SM obligują do regularnego kontaktu z interesariuszami przedsiębiorstwa.

 

 

Odpowiednio co piąty i co czwarty respondent twierdzi, że jego przedsiębiorstwo nie ma jeszcze dość informacji o tym jak używać SM, i social media składa wiele obietnic bez pokrycia.  


1 komentarz

  1. Arseo System 24-07-2014

Zostaw odpowiedź