Responsywny e-mail marketing to sprawa równie drażliwa jak i strony RWD – jedni twierdzą, że to standard i wręcz odmawiają projektowania stron bez użycia tej technologii, inni przyjmują, że to kaprys projektantów i marek klasy premium.
Jeślibyście jednak uznali, że warto zoptymalizować swój e-mail marketing pod smartfony, infografika Splio przychodzi z pomocą – i to dużą!
Na początek kilka argumentów dlaczego warto. Po pierwsze, już co piąty e-mail jest otwierany na urządzeniach mobilnych: 36% na iPhonach, 29% na Android oraz 24% na iPadach. Z pewnością te wyniki nie dotyczą rynku polskiego ale warto wiedzieć.
Pora na garść porad, nawet o tym jak stworzyć layout od samiutkich podstaw. Jako że nie jestem programistą, podaruje sobie porady z nieswojej dziedziny – pozostawiam je na dole, w infografice – każdy fachowiec sam może ocenić ich przydatność.
Skupie się tutaj na aspektach graficznego tworzenia newslettera oraz wysyłania go. Warto przede wszystkim wiedzieć, w jakiej szerokości powinien mieścić się szablon – aktualna strefa smartfonów mieści się między 480 a 720 pikseli, powyżej mamy do czynienia z tabletami, aż do około 1024 pikseli, gdzie zaczyna się strefa Full HD, czyli monitorów PC.
Ciekawą poradą jest narzucenie organizacji layoutu w jednej kolumnie, co ułatwia programistom dopasowanie newslettera do rozmaitych szerokości urządzeń. Warto przy tym zauważyć, że chociaż programiści mają łatwiej, to tego typu rozwiązanie nie zawsze spełnia swoje zadanie ze względu na zbyt mocne rozciągnięcie całości. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest usunięcie wyświetlania części wiadomości dla urządzeń mobilnych.
Osobiście uważam, że nie zawsze jest to rozwiązanie idealne i podział na dwa łamy ma wiele zalet, z których niekoniecznie warto rezygnować w każdej sytuacji.
Ale to tylko drobna część porad od Splio – koniecznie pokażcie tę infografikę waszym programistom!