fbpx

E-mail marketing według Facebooka – to może być kolejna rewelacja!

Jeśli tak dalej pójdzie, kurs akcji Facebooka może wrócić w glorii chwały do wartości zbliżonych do ceny z debiutu. Tym razem Facebook chce zaoferować usługę profilowanego mailingu, jakiego nie oferuje jeszcze nikt na świecie.

Wszak nie kto inny, jak Facebook posiada największą bazę maili na świecie. Co więcej, są to e-maile aktualne oraz można je połączyć z danymi demograficznymi oraz behawioralnymi. Prawdziwa gratka dla wszystkich e-mail marketingowców!

Całość ma działać na zasadzie wgrywania bazy danych e-maili klientów. Następnie reklamodawca wskaże profil klienta, który go interesuje, zaś Facebookowy mechanizm połączy adresy pocztowe z posiadanymi informacjami i roześle mailing do właściwych osób.

Niewątpliwie najcenniejsze informacje Facebooka to cyfrowe ślady, jakie zostawiamy na innych stronach w postaci zakupów, wyszukań, zapytań oraz śladów geolokalizacyjnych.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której diler marki samochodowej może sprofilować mailing do osób powyżej 40 roku życia, zatrudnionych w firmie pow 50 osób, które w ciągu ostatniego miesiąca zapytał wyszukiwarki o auto SUV do 100.000 zł. Wygląda jak złoty Graal marketingu.

Całość jest już dostępna na stronach Facebooka:
http://developers.facebook.com/docs/reference/ads-api/custom-audience-targeting/

3 komentarze

  1. Rafał Pędzimąż 23-09-2012
  2. Andrzej Lemański 23-09-2012
  3. Rafał Pędzimąż 23-09-2012

Zostaw odpowiedź