fbpx

E-mailowa rewolucja w skarbówkach

To, co w biznesie jest już od dawna obowiązującym standardem – komunikacja e-mailowa – zaczynają w końcu odkrywać urzędy skarbowe. W związku z nowelizacją ordynacji podatkowej, która weszła w życie 10 stycznia 2014 r., od 11 maja br. będzie można komunikować się tą drogą komunikować z fiskusem.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, już za niespełna miesiąc, urzędy skarbowe, wykorzystując pocztę elektroniczną, będą mogły komunikować podatnikom swoje decyzje, postanowienia, interpretacje oraz wezwać do złożenia zeznań czy wyjaśnień.

W pierwszej kolejności trzeba będzie jednak potwierdzić przed organem podatkowym wolę otrzymywania powiadomień tą drogą. Jeśli to zrobimy, nie tylko urząd będzie mógł się z nami skontaktować via e-mail, ale również my zyskamy sposobność kontaktu z urzędnikami tym kanałem komunikacji.Dzięki temu Kowalski będzie mógł elektronicznie składać wyjaśnienia, przesyłać żądania, odwołania, zażalenia, ponaglenia i wnioski.

Okazuje się jednak, że polskim przedsiębiorcom nie zawsze jest po drodze z e-administracją. Puls Biznesu donosi, że organizacje przedsiębiorców apelują, by w sytuacjach awaryjnych utrzymać możliwość składania papierowych deklaracji podatkowych. Ministerstwo Finansów prowadzi obecnie zaawansowane prace nad nałożeniem na firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników obowiązku rozliczania się z podatków tylko w drodze elektronicznej. Jednakże w trakcie uzgodnień i konsultacji ze strony przedstawicieli małych i średnich firm napłynęło jednak wiele krytycznych głosów wobec takiego rozwiązania.

Proponowane zmiany nie uwzględniają przypadków, gdy mimo dochowania należytej staranności nie można zgodnie z przepisami, a przede wszystkim wymaganiami systemowymi, sporządzić informacji lub deklaracji w formie elektronicznej

zauważa prezes Związku Banku Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz.

Zostaw odpowiedź