fbpx
spozywka-fmcg

E-spożywka 2017: Carrefour w Polsce, Lidl i Kaufland w Niemczech

Ostatnie tygodnie pokazują, że handel internetowy spożywką wypływa na coraz szersze wody.

Nadejście masowej sprzedaży produktów spożywczych powoli nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Od kilku lat z tematem zmagają się wszyscy najwięksi gracze na globalnym rynku e-commerce z Amazonem i jego usługą Fresh na czele. W Polsce z kolei walczą między innymi Tesco (z coraz większymi kłopotami), Piotr i Paweł czy Frisco. Teraz do polskiej czołówki dołączy Carrefour, który najwyraźniej planuje duży zwrot akcji na rok 2017.

Jak dotychczas e-sklep od Carrefour nie zachwycał. Raptem 450 produktów na start, w grudniu 2015 to był zwyczajnie słaby wynik, jak na tak potężną korporację. Ale czasy się zmieniają, a Carrefour wraz z nimi, stąd sklep zdziesięciokrotnił swój asortyment to liczby 4500 i przymierza się do kolejnego kroku – sprzedaży spożywki w 2017 roku. Zaś liczba sklepów, w których można odbierać e-zakupy realizowane w ecarrefour.pl osiągnęła liczbę 57.

Carrefour widzi duży potencjał w branży FMCG w Polsce, ponieważ handel internetowy w tej gałęzi stanowi tylko 0.7 procenta w Polsce, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest blisko 10-krotnie większy!

Z kolei Lidl rozpoczyna w Berlinie jeszcze w grudniu 2016 roku program pilotażowy sprzedaży żywności online. Pierwszy krok w kierunku e-commerce wykonała siostrzana marka Lidla w Niemczech, czyli Kaufland (oba sklepy są własnością Schwarz-Gruppe). Kaufland sprzedaje w Internecie spożywkę już od blisko dwóch miesięcy. Nagłe przyspieszenie wynika z zapowiedzi wprowadzenia przez Amazona usługi Fresh także w Niemczech, a z czasem, jak już pisaliśmy zapewne stopniowe otwieranie sieci naziemnych sklepów.

Zostaw odpowiedź