fbpx

E-zakupy w Tesco: podsumowanie pierwszego roku

Tesco wyrasta na lidera elektronicznego sektora handlu spożywką w Polsce. Coraz to nowe usługi, łączenie online z offline, rosnące z miesiąca na miesiąc obroty i zatrudnienie, w końcu głośno odgrażający się konkurencji prezes.

To już rok od kiedy Tesco rozpoczęło udany atak w e-commerce. Stąd w internecie pojawiła się okolicznościowa grafika zdradzająca nieco kulisów polskiego e-Tesco.

 

Najlepsze ciekawostki, to te zdradzające szczegóły zamówień. Dlatego od nich właśnie zaczniemy. Okazuje się, że klientami Tesco są przede wszystkim kobiety (72% kupujących). To daje 28% kupujących mężczyzn.

 

76% klientów mieści się w grupie wiekowej 25-44 lata, z czego 48% to osoby wieku 25-34. Największa nowość to sposób składania zamówień – smartfony odpowiadają za raptem 3% wszystkich zamówień w sklepie Tesco. Pomimo to, a raczej mimo tego, swego czasu Tesco z pompą ogłaszało powstanie strony mobilnej.

 

Skoro przechodzimy do spraw mniej zaskakujących, to pozostaje mi tylko dodać, że w internetowym sklepie Tesco Polacy kupują najczęściej mleko, cukier i masło.

 

Dodatkowe informacje można odnaleźć na poniższej infografice.

1 komentarz

  1. StudentWay.pl 15-07-2013

Zostaw odpowiedź