fbpx

eBay kupuje Decide.com, e-commerce skręca coraz mocniej ku personalizacji

Decide.com to serwis, o którym pisaliśmy już kilkukrotnie. To niezwykły amerykański serwis, który podpowiada konsumentom kiedy i co kupić, tak aby nie przepłacić z jednej strony, zaś z drugiej nie kupić produktu przestarzałego technologicznie.

Kwota zakupu nie została sprecyzowana ale tanio z pewnością nie było. W ramach samych inwestycji Decide.com zyskał do tej pory 28 milionów dolarów wsparcia od różnych funduszy inwestycyjnych. To kwota porównywalna z gotówką jaką na początku swojej działalności otrzymał Google.

 

Do tej pory Decide.com zasłynął z tego, że miał już 10 milionów usatysfakcjonowanych użytkowników. A żeby ową satysfakcję z zakupów zapewnić zebrał co najmniej 230 terabajtów danych o amerykańskim rynku RTV-AGD.

 

Teraz technologia Decide.com zostanie wdrożona w portalu aukcyjnym eBay.com. Monopol na tego typu rozwiązanie pozwoli eBayowi wrócić do gry w konkurowaniu z Amazonem. Zastanawiające jest jak do całej sprawy podejdą sprzedawcy, którym tego typu rozwiązanie może mocno pokrzyżować plany. Rozwiązania typu Decide.com mogą w znacznym stopniu ograniczyć sprzedaż produktów z długiego ogona.

 

Co innego napisał CEO Decide, Mike Fridgen, który przyznał, że współpraca z eBay trwa już od dłuższego czasu, ale dotyczy ona poprawiania obrotów sprzedawców, a nie podnoszenia satysfakcji kupujących.

 

Niestety, w wyniku przejęcia strona Decide.com zostanie zamknięta, zaś wszystkie narzędzia kupujący będą ponoć mieli szansę odnaleźć na stronach eBaya. Czy to oznacza koniec niezależności Decide? Czas pokaże, kto zyska na tej transakcji.

 

1 komentarz

  1. CrystalCiTY 11-09-2013

Zostaw odpowiedź