fbpx

Program ochrony sprzedających w eBay

Ochrona kupującego przed nieuczciwymi praktykami e-sprzedawców to jeden z kluczowych elementów procesu zakupowego na eBayu. Warto się jednak zastanowić, co dzieje się w odwrotnej sytuacji? Kiedy to sprzedający ma do czynienia z nierzetelnym klientem, który uporczywie zwleka z zapłatą, kieruje w stronę sprzedawcy fałszywe oskarżenia i psuje wizerunek w komentarzach?

eBay to przykład serwisu, który dba o bezpieczeństwo i komfort obu stron transakcji internetowych. Na co mogą liczyć sprzedawcy, którzy prowadzą sprzedaż na tej platformie?


Ochrona sprzedawców na eBay obejmuje opinie, oceny sprzedającego, wszczęte spory oraz problemy wynikające z nieopłaconych zakupów.

Tym, co wydaje się szczególnie interesujące jest rosnąca automatyzacja programu ochrony. Coraz więcej interwencji jest podejmowanych przez eBay automatycznie, nawet bez zgłaszania takiej potrzeby osobiście przez sprzedawców, co oszczędza ich czas.

Jak w praktyce wygląda działanie systemu? Obrazuje to znajdująca się poniżej infografika.
Potencjalny problem może być zgłoszony przez sprzedawcę lub zostać wykryty automatycznie przez eBay. Specjalny skrypt sprawdza zachowanie kupującego (pod uwagę brane jest 250 zmiennych). Kiedy systemowi nie udaje się wykryć nic niepokojącego, serwis pozostaje w kontakcie ze sprzedającym i dalej monitoruje sytuację (i przy okazji “uczy się” i wyciąga wnioski na przyszłość). Kiedy problem zostaje wykryty, do akcji wkracza specjalny zespół.

1 komentarz

  1. Motorfun 06-11-2013

Zostaw odpowiedź