fizyczne nośniki powracają

eBay ogłasza: nadchodzi generacja „Phygital”, czyli fizyczne nośniki powracają

Tego się można było spodziewać – na fali rosnącej popularności płyt winylowych wraca moda na inne nośniki fizyczne materiałów multimedialnych.

Badanie przeprowadzone przez eBaya objęły bardzo dużą próbkę dwóch tysięcy Brytyjczyków, co jest liczbą więcej niż wystarczającą, aby być pewnym wniosków z badania. Pod warunkiem, że dobór próby został przeprowadzony prawidłowo. Niestety, tutaj eBay milczy, więc radzimy podejść ze sporą dozą ostrożności do prezentowanych wyników badań, z drugiej strony mając na uwadze nowo rysujący się trend.

Najważniejsze wnioski z raportu „Guide to Physical Media” eBaya:

  • 52% respondentów preferuje kupowanie książek, muzyki, filmów i gier video na fizycznych nośnikach
  • 76% respondentów kupiło w ostatnim roku książkę, płytę DVD lub Blu-ray lub płytę winylową, w tym: 64% kupiło książkę, 56% kupiło materiały video nagrane na płytę DVD lub Blu-ray, zaś 51% kupiło grę video (zapewne także na nośniku Blu-ray)
  • aż 83% respondentów w wieku 18 – 24 lata (czyli przedstawicieli pokolenia tubylców cyfrowych – „digital natives”) kupiło w ostatnim roku multimedia na nośniku fizycznym
  • i najciekawsza informacja: przeciętny Brytyjczyk posiada w domu średnio 260 nośników fizycznych od kiedy stało się to modne

Żeby nie było tak słodko, na koniec wspomnimy o motywacjach młodzieży kupującej fizyczne nośniki. Otóż blisko co piąta osoba zadeklarowała, że jedynym powodem, dla którego poczyniło tego typu zakup jest zapełnienie półek, tak aby można je było na zdjęciach w portalach mediów społecznościowych. Wszak nie wszyscy nasi czytelnicy mogą być zaznajomieni z nowym trendem w mediach społecznościowych. Nosi on nazwę„shelfie” i polega na chwaleniu się zawartością półek z książkami i płytami.

Nośniki kultury jako dobra statusowe? To nie jest taki zły trend.

Zostaw odpowiedź