fbpx

eCarrefour nabiera rozpędu w Polsce: 12.000 produktów spożywczych i odbiór w każdym markecie

Carrefour nie zważa na to, że przez ostatnie lata zarówno Tesco jak i Piotr i Paweł miały niemałe problemy z e-spożywką w Polsce.

O tym, że los lidera polskiego rynku e-spożywki może być ciężki przekonało się Tesco. 4 lata temu elektroniczne Tesco wyrastało na lidera sektora handlu internetowego spożywką w Polsce. Coraz to nowe usługi, łączenie online z offline, rosnące z miesiąca na miesiąc obroty i zatrudnienie, w końcu głośno odgrażający się konkurencji prezes. Pierwszy rok działalności Tesco wskazywał, że Brytyjczycy w Polsce zawojują handel internetowy: w roku 2014 portal eZakupy, który należy do Tesco ogłosił, że zrealizował milionowe zamówienie. A to wszystkie w mniej niż 3 lata rozwoju od zera. Buńczuczne wypowiedzi managementu brytyjskiego potentata codziennych zakupów jasno sugerowały, że Tesco „idzie na lidera” polskiego rynku internetowych zakupów spożywczych.

W planach do końca 2015 roku Tesco miało obejmować 40 procent polskiej populacji. W połowie 2014 roku na mapie e-zakupów Tesco znajdowało się 17 polskich aglomeracji z 12,6 mln Polaków. Niestety, plany te spaliły na panewce. W wakacje 2016 polski świat e-commerce obiegły nowe informacje podane przez Puls Biznesu: Tesco ogranicza liczbę miast, gdzie można robić zakupy przez Internet. Zwolnienia grupowe posypały się w Jeleniej Górze, Wałbrzychu oraz Rzeszowie. Miasta te okazały się zbyt mało perspektywiczne dla handlu internetowego na taką skalę. Jednocześnie w prasie pojawiły się badania, jakobym handel internetowy stanowił w FMCG raptem 0.2 procenta całości (dlahandlu.pl). W roku 2017 Tesco zamknęło sprzedaż internetową w kolejnych 6 miastach: Częstochowy, Kielc, Łodzi, Opola, Rybnika, Zielonej Góry. Przewidywane zwolnienia miały wynieść nawet 700 osób.

Jak widać, przed eCarrefour.pl trudna droga, której nie udało się z sukcesem przejść także krajowego konkurentowi, czyli Auchan. Jak wygląda pomysł Carrefour?

Klienci mogą odbierać zamówione online produkty niespożywcze w łącznie 217 lokalizacjach należących do Carrefour na terenie całego kraju. Sklep internetowy eCarrefour.pl został uruchomiony pod koniec 2015 roku i od tamtego czasu usługa click&collect była stale rozwijana. Do sieci 86 hipermarketów, w których istniała możliwość odebrania zamówienia, dołączyło 131 supermarketów. Dla klientów, którzy nie mogą odebrać produktu osobiście, eCarrefour.pl umożliwia skorzystanie z usługi kurierskiej w korzystnej i stałej cenie 9,99 zł, bez względu na wielkość zamówionego produktu oraz miejsca wysyłki.

Asortyment eCarrefour.pl wzrósł z początkowych 600 produktów do około 6 000 obecnie.

 

W ramach rozwoju sklepu internetowego eCarrefour.pl wprowadził do asortymentu również 12 000 produktów spożywczych. Ta usługa jest obecnie dostępna w Warszawie oraz wybranych podwarszawskich miejscowościach, ale docelowo dostawy obejmą największe miasta Polski. Klienci skorzystać mogą także z licznych promocji, dostępnych w sklepie internetowym oraz wygodnych form płatności za towar takich jak: przelewy internetowe, płatność kartą płatniczą bądź podarunkową, czy też gotówką przy odbiorze osobistym, umożliwiają klientom szybką i nowoczesną formę robienia zakupów.

Zostaw odpowiedź