fbpx

ECC: 80.000 skarg w rok, większość na transport lotniczy, e-commerce już nie takie złe

Tylko w ubiegłym roku Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich obsłużyła ponad 80.000 zapytań od obywateli z całej UE. Z 3000 skarg, który napłynęły do krajowego oddziału Polacy nie byli szczególnie awanturującym się narodem.

Z drugiej strony minimalnie przekroczyliśmy średnią unijną na poziomie 2900 skarg i zapytań rocznie.

 

Jak pokazuje infografika ECC-Net w 2009 roku aż 66% skarg dotyczyła handlu internetowego, teraz najgorzej wypadł transport lotniczy, który zebrał blisko co piątą skargę. 4.5% skarg spadło na wypożyczalnie aut. Wśród dziesięciu najczęściej skarżonych działów znalazły się: produkty sprzętu domowego, usługi kulturowe i sportowo-rekreacyjne, usługi turystyczne, produkty medyczne, produkty RTV i foto, usługi telekomunikacyjne, produkty modowe, hotele i restauracje oraz produkty kosmetyczne.

 

Uff, niemała to lista i właściwie obejmuje wszystkie główne działy gospodarki konsumenckiej na terenie Unii Europejskiej. Wśród pięciu najczęściej wymienianych powodów zażaleń znalazły się: brak dostawy lub anulowanie usługi, spóźnienie usługi lub dostarczenie niesprawnego produktu, niezgodność towaru lub usługi z umową, anulowanie umowy, ukryte opłaty dodatkowe.

 

Dodatkowo, w stosunku do 2009 roku ilość skarg wzrosła o blisko 18%, zaś ilość ogólnych kontaktów z ECC wzrosła o blisko 27%. Albo mamy do czynienia z rosnącą świadomością konsumentów, albo z coraz słabszą dbałością o ich prawa po stronie przedsiębiorców.

 

Zostaw odpowiedź