fbpx

Ecommerce Europe: Polska liderem w regionie pod względem dynamiki rozwoju e-commerce, cz. 2

Najnowszy raport Ecommerce Europe dostarcza interesujących danych o e-commerce nad Wisłą.

Pod względem wydatków w przeliczeniu na jednego użytkownika nasz kraj plasuje się w Centralnej Europie w środku stawki. Niemal czterokrotnie więcej na zakupy od nas wydaje statystyczny Austriak, a ponad cztery razy więcej Szwajcar. O ponad 100 Euro wyprzedzają nas również Czesi. Z kolei Węgrzy, Słoweńcy i Słowacy na zakupy w sieci wydają mniej niż Polacy.

Jak zauważa Henning Heesen, specjalista e-commerce, członek zarządu Salesupply

Ogromna różnica w rozmiarach rynków Państw Europy Centralnej sprawia, że trudno jest je porównać. Każdy rynek pokazuje jednak, że dysponuje potencjałem wzrostu. W Niemczech, nadal widzimy resztki silnej i głęboko zakorzenionej kultury sprzedaży opartej na sprzedaży wysyłkowej. Warto jednak zauważyć, że jest to tradycja, którą wiele firm stopniowo porzuca. Ponadto, jest to jedna z przyczyn stosunkowo wysokich stóp zwrotu w Niemczech.

Heesen odnosi się również do naszego, rodzimego rynku:

Polska jest przykładem postkomunistycznego państwa członkowskiego UE, któremu udało się osiągnąć imponujący i trwały wzrost rynku wewnętrznego.

Według przytoczonych w raporcie danych, w naszym kraju spośród 38,5 mln mieszkańców, 26,9 mln używa internetu (70 proc. Polaków), a 9 mln kupuje w sieci (23 proc.). W raporcie odnotowano ponadto, że niekwestionowanym liderem na polskim rynku e-commerce jest platforma Allegro z 11 mln użytkowników i rozpoznawalnością marki na poziomie 88 proc.

Zostaw odpowiedź