fbpx

Ecommerce Europe: Polska liderem w regionie pod względem dynamiki rozwoju e-commerce, cz. 1

Okazuje się, że rynek sprzedaży internetowej w naszym kraju w ubiegłym roku powiększył się w stosunku do 2012 roku aż o 24,9 proc. Czyni nas to zdecydowanym liderem w naszym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zgodnie z raportem Ecommerce Europe wartość polskiego rynku internetowej sprzedaży w 2013 wyniosła rekordowe 4,1 mld euro. Taki wynik sprawia, że “daleko w tyle” zostają kraje z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wartość rynków e-commerce na Węgrzech, Słowacji i w Słowenii to odpowiednio 880 milionów, 330 milionów i 180 milionów euro.

Z drugiej strony polska e-sprzedaż nadal ustępuje pod względem notowanych obrotów mniejszym krajom z Europy Środkowej. Wartość sprzedawanych przez sieć towarów i swiadczonych tą drogą usług w Szwajcarii, Austrii i Niemczech wynosi odpowiednio: 9,1 mld, 9,8 mld i 50 mld euro.

Dokument przynosi także ciekawe zestawienie dotyczą potencjału ludnościowego, a co za tym idzie również zakupowego i nabywczego w Europie Środkowej. Tę cześć Starego Kontynentu zamieszkuje łącznie 165 mln osób,  z czego 131 mln używa internetu, a 68 mln to osoby wykorzystujące sieć to e-zakupów. Całościoowo, rynek e-commerce w Europie Środkowej to 75,9 mld euro, z czego 47 proc. przypada na usługi, a 53 proc. na towary.

W wyliczeniach Ecommerce Europe znalazło się także to, które uwzględnią jaką wartość handlu stanowi e-handel. W przypadku naszej części kontynentu to już 4,8 proc.

Zostaw odpowiedź