Mainstream jest coraz mniej skuteczny, prawdziwa kreatywność liczy się bardziej niż kiedykolwiek.
Do takich wniosków doszli autorzy badania, którego celem było porównanie efektywności marketingu największych firm stosujących typowo mainstreamowe rozwiązania z liderami reklamy, którzy poszukują coraz to nowych rozwiązań.
Jak zauważają autorzy badania z serii „think with Google”, marketingowcy, którzy są liderami, przede wszystkim rozumieją istotę mobilności klientów, którzy płynnie przemieszczają się między kanałami komunikacji i sprzedaży, stąd trzeba umieć zastawiać na nich sidła w różnych punktach styku między poszczególnymi kanałami. Mowa tu o spojrzeniu, które określamy mianem „holistycznego”.
Ponadto, liderzy marketingu dostarczą prawie zawsze dużo więcej danych do analizy. Z tych prostych przyczyn, że po pierwsze gromadzą dane, po drugie nie boją się cyfr, a po trzecie ich holistyczne spojrzenie pozwala im na zwracanie uwagi na właściwe dane, niekoniecznie bezpośrednio związane ze sprzedażą, ale mogące pomóc w realizacji ważnego biznesowego celu.
Co najważniejsze, marketingowcy, którzy radzą sobie najlepiej średnio dwukrotnie chętniej podejmują ryzyko z nowymi strategiami reklamowo-marketingowymi. Innymi słowy, są skłonni obstawiać różne sposoby docierania do odbiorców bez zobowiązywania się, że każdy z nich musi odnieść sukces. Mówiąc krócej: dobry marketingowiec powinien nauczyć się grać na loterii, ponieważ innowacyjny marketing polega na zgadywaniu.
Więcej ciekawostek tutaj
https://www.thinkwithgoogle.com/data-collections/marketing-analytics-mobile-first-metrics/