fbpx

Econsultancy i Google: dobry marketing opiera się na eksperymentach i zgadywaniu

Mainstream jest coraz mniej skuteczny, prawdziwa kreatywność liczy się bardziej niż kiedykolwiek.

Do takich wniosków doszli autorzy badania, którego celem było porównanie efektywności marketingu największych firm stosujących typowo mainstreamowe rozwiązania z liderami reklamy, którzy poszukują coraz to nowych rozwiązań.

Jak zauważają autorzy badania z serii „think with Google”, marketingowcy, którzy są liderami, przede wszystkim rozumieją istotę mobilności klientów, którzy płynnie przemieszczają się między kanałami komunikacji i sprzedaży, stąd trzeba umieć zastawiać na nich sidła w różnych punktach styku między poszczególnymi kanałami. Mowa tu o spojrzeniu, które określamy mianem „holistycznego”.

Ponadto, liderzy marketingu dostarczą prawie zawsze dużo więcej danych do analizy. Z tych prostych przyczyn, że po pierwsze gromadzą dane, po drugie nie boją się cyfr, a po trzecie ich holistyczne spojrzenie pozwala im na zwracanie uwagi na właściwe dane, niekoniecznie bezpośrednio związane ze sprzedażą, ale mogące pomóc w realizacji ważnego biznesowego celu.

020217-big-bets-570x376

Co najważniejsze, marketingowcy, którzy radzą sobie najlepiej średnio dwukrotnie chętniej podejmują ryzyko z nowymi strategiami reklamowo-marketingowymi. Innymi słowy, są skłonni obstawiać różne sposoby docierania do odbiorców bez zobowiązywania się, że każdy z nich musi odnieść sukces. Mówiąc krócej: dobry marketingowiec powinien nauczyć się grać na loterii, ponieważ innowacyjny marketing polega na zgadywaniu.

 

Więcej ciekawostek tutaj

https://www.thinkwithgoogle.com/data-collections/marketing-analytics-mobile-first-metrics/

Zostaw odpowiedź