fbpx
Content is a king

Econsultancy: pora na menedżerów do spraw marketingu treści (content marketing)

Econsultancy uchylił rąbka tajemnicy w kwestii swojego najnowszego raportu dotyczącego nowego, starego zjawiska kontent marketingu, które zaczyna przybierać coraz mocniej zinstytucjonalizowane formy w wielu amerykańskich przedsiębiorstwach.

Chociaż wśród amerykańskich firm nie ma zgody, czy jest tak naprawdę marketing treści (content marketing), to właśnie jesteśmy świadkami jego wrastania w działy marketingu.

 

Dla jednych marketing treści to przede wszystkim próba poszukiwania uwagi i lojalności potencjalnych i aktualnych interesariuszy marki. Inni traktują marketing treści jako narzędzie do porządkowania architektury informacji na stronie www, struktury treści produkowanych przez markę, a nawet tego co nazywamy user experience (UX).

 

Koniec końców w marketingu treści chodzi zarówno o realizację celi, jak i wykorzystywanie odpowiednich narzędzi. O tym, że amerykańskie działy marketingu biorą content marketing nadzwyczaj poważnie świadczy fakt, że coraz więcej z nich planuje wyłonienie oddzielnego stanowiska pracy, a czasami nawet pionu odpowiedzialnego za tego typu działania.

 

 

Jak widać na powyższym wykresie już w przypadku 46% firmowych działów marketingu znajdują się pracownicy odpowiedzialni za marketing treści. Co ciekawe, dużo gorzej jest w przypadku zewnętrznych agencji reklamowych – tutaj tylko 16% oddelegowało oddzielną osobę do kontent marketingu, zaś 53% nie planuje tego robić w ogóle.

Zostaw odpowiedź