fbpx

Efektywność działań e-marketingowych – jak je mierzyć?

Na tytułowe pytanie spędzające sen z powiek wielu marketingowcom postanowił odpowiedzieć Pardot, który zajmuje się tym co nazywamy „marketing automation”. Warto także wiedzieć, że Pardot należy do słynnej grupy Salesforce.

Wróćmy do samej odpowiedzi, która została przedstawiona jako infografika z podziałem na: e-mail marketing, social media, CPC oraz reklamę display.

 

Klasyczny pomiar efektywności w mail marketingu powinien opierać się o podstawowe wskaźniki takie jak poziom odrzuceń, współczynnik doręczeń czy też otwarć. Pardot powiada to że dziś to za mało. Ważniejszy jest CTR, generowanie leadów sprzedażowych, jakość owych leadów oraz ich koszt jednostkowy.

 

 

Klasyczny pomiar efektywności w social media dotyczy ilości postów, followersów oraz udostępnień postów lub ćwierknięc. Pardot proponuje w to miejsce po raz kolejny ilość leadów sprzedażowych, ilość zrealizowanych sprzedaży, polecenia sprzedażowe oraz badanie zachowań kupujących.

 

 

Klasyczny pomiar efektywności kampanii w wyszukiwarkach to naturalnie CTR oraz koszt CPC. Poza tym tzw wrażenia z obcowania z kreacją reklamową, oraz pozycja samej reklamy w Adwords. Pardot zwraca uwagę, że lepiej mierzyć ilość leadów sprzedażowych, ich jednostkowy koszt, oraz koszt całkowity każdej pozyskanej transakcji.

 

 

W końcu najtrudniejsza w pomiarze reklama typu display – tutaj sytuacja jest analogiczna jak w przypadku kampanii na wyszukiwarki internetowe. Trzeba przyznać, że jeśli Pardot używa w takich przypadkach wyłącznie zaproponowanych sposobów pomiaru to jest najpewniej najskuteczniejszą agencją reklamy cyfrowej na planecie Ziemia.

 

Efektywność działań e-marketingowych

Zostaw odpowiedź