fbpx

Email marketing bez tajemnic – czy warto?

Email marketing. Czy warto? Co może on dać mojej firmie oraz od czego zacząć startując z pierwszą kampanią? Jeżeli zadajesz sobie podobne pytania to artykuły z cyklu “Email marketing bez tajemnic” publikowanie na portalu Mensis.pl są właśnie dla Ciebie!

Czy email marketing wciąż się opłaca?

Z tym pytaniem wciąż boryka się wielu marketerów i przedsiębiorców planujących działania marketingowe w Internecie. Zwątpienie wynika z pojawiających się od czasu do czasu opinii deprecjonujących znaczenie wiadomości email w komunikacji marketingowej.Jeżeli jednak przyjrzymy się liczbom to wynika z nich coś zupełnie innego. Badania Datran Media wskazują, że 80% amerykańskich marketerów uważa, że email jest najskuteczniejszym narzędziem marketingowym. Zaś 62% badanych wykorzystało newsletter w swojej strategii marketingowej. Podobnie kształtuje się sytuacja na polskim rynku – aż 80% polskich marketerów wykorzystuje różne formy email marketingu w działaniach promocyjnych, a blisko połowa rozsyła newslettery.

Optymistycznie przedstawiają się również dane po stronie użytkowników poczty elektronicznej. Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika bowiem, że co czwarty Polak sprawdza codziennie pocztę elektroniczną, a ponad 90% polskich internautów subskrybuje newslettery.

Powyższe dane potwierdzają również rosnące wydatki na email marketing. Wystarczy spojrzeć do raportu przygotowanego przez Interaktywnie.com “Email marketing w liczbach”. Można w nim znaleźć m.in., że “(…) z 777 milionów złotych, jakie według szacunków IAB Polska i PricewaterhouseCoopers (…) rodzime firmy wydały na reklamowanie się w internecie, siedem procent, a zatem przeszło 54 miliony złotych przypadło w udziale marketingowi e-mailowemu. (..) To wynik lepszy o 12 procent od tego osiągniętego w pierwszym półroczu 2009.”

Co email marketing może dać mojej firmie?

Poszukując skutecznych narzędzi do marketingu w Internecie warto pamiętać, że email marketing to marketingiem relacji, nazywanym „permission marketingiem”, czyli marketingiem za przyzwoleniem.

Istota permission marketingu polega na uzyskaniu zgody klienta na otrzymywanie komunikatu marketingowego. Jest to punkt wyjścia do budowania relacji z konsumentem. Oznacza to, że odbiorca newsletterów samowolnie decyduje się i wyraża chęć otrzymywania komunikatów marketingowych danej firmy.

Jednak największą zaletą email marketingu jest jego skuteczność, która realnie zwiększa sprzedaż i zysk. W końcu każdemu marketerowi zależy na tym, aby efektywność jego działań marketingowych nie była widoczna tylko we wzmacnianiu marki, ale przekładała się również na realny zysk dla firmy.

Według Direct Marketing Association emaile mogą generować zwrot z inwestycji na poziomie 4506%. Oznacza to, że za każdą złotówkę wydaną na email marketing można zarobić ponad 46 PLN. Do tego działania email marketingowe są w 100% mierzalne i dają pełen obraz analityczny, natychmiast po wysłaniu wiadomości. W łatwy sposób można zobaczyć ile osób z listy kontaktów otworzyło wysłaną wiadomość, kliknęło w linki, pobrało plik, przeszło na stronę internetową firmy, dokonało konwersji, czyli np. zakupiło promowany produkt (jeżeli prowadzisz sprzedaż internetową).

1 komentarz

  1. Maciej 25-04-2012

Zostaw odpowiedź