fbpx

Email marketing bez tajemnic – Od czego zacząć?

Przekonał Cię poprzedni artykuł? Zamierzasz rozpocząć swoją pierwszą kampanię email marketingową, tylko nie wiesz od czego zacząć?

Zanim wyślesz pierwszy newsletter musisz zbudować listę odbiorców, z którymi będziesz mógł budować relacje. Mogą to być czytelnicy bloga, przyszli lub obecni klienci bądź po prostu fani Twojej marki.

Najprostszym i najczęściej stosowanym sposobem jest umieszczenie formularza zapisu na firmowej stronie internetowej. Ważne, aby formularz był łatwy do zlokalizowania przez osobę, która odwiedza stronę pierwszy raz. Oprócz strony może to być również (firmowy) blog lub strona na Facebooku.Formularz zapisu nie musi zawierać kilkunastu pól do wypełnienia. Zaleca się wręcz ograniczenie formularza do dwóch pól: adresu email oraz imienia. Te dane powinny wystarczyć do wystartowania z kampanią email marketingową. Jeżeli jednak dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz więcej informacji na temat odbiorców, to możesz w jednej z kolejnych wiadomości umieścić link z ankietą online.

Aby przekonać internautów do zostawienia adresu email możesz także podlinkować do formularza zapisów przykładowy newsletter, aby potencjalni subskrybenci mogli się przekonać co będą otrzymywać. Ważną informacją do odbiorcy jest również częstotliwość otrzymywania newsletterów – możesz zatem poinformować ich jak często mogą spodziewać się wiadomości od Ciebie.

Innym sposobem budowania listy odbiorców jest dodanie „checkboxu” ze stwierdzeniem „Chce otrzymywać newsletter z najnowszymi informacjami ze sklepu X” podczas finalizowania transakcji w e-sklepie.Podobny mechanizm można zastosować przy różnych okazjach jak konkursy czy akcje promocyjne w Internecie.

Lista odbiorców jest bezcenna. To od jej jakości będzie zależała w dużej mierze efektywność prowadzonych kampanii email marketingowych. Dlatego warto stosować formę zapisu z potwierdzeniem. Oznacza to, że na podany w formularzu zapisu adres email zostanie wysłany email z prośbą o potwierdzenie danego adresu. Adres zostanie dodany do listy dopiero po kliknięciu w link potwierdzający adres email. Pozwoli to nie tylko zweryfikować jego poprawność, ale również będzie miało wpływ na dostarczalność wysyłanych wiadomości.Nieaktywne adresy email wpływają na nią negatywnie.

 

Zostaw odpowiedź