fbpx

Email marketing wstrząśnięty niemieszany

„Bardzo podoba mi się możliwość obserwowania szczegółowych reakcji odbiorców na wysyłane wiadomości. Od razu wiem ile osób otworzyło wiadomość lub kliknęło znajdujący się w niej link. Dzięki nowym statystykom mogę również szybko porównywać skuteczność prowadzonych kampanii i natychmiast je optymalizować. Świetna funkcjonalność!” Aleksandra Hulimka, Direct Marketing Manager Pernod Ricard.

Pernod Ricard Polska stanowi część globalnej Grupy Pernod Ricard, obecnej na ponad 70 rynkach świata. Pernod Ricard Polska, jako Oddział Wyborowa S.A. w Warszawie, zajmuje się sprzedażą i marketingiem wszystkich marek Grupy, obecnych na polskim rynku.

Polski odział globalnego holdingu jest dystrybutorem takich marek jak Wyborowa, Luksusowa, Ballantine’s, Chivas Regal, Absolut Vodka czy Jacob’s Creek. Dzięki kanałom komunikacji email marketingowej realizuje liczne kampanie promocyjne, konkursowe oraz informacyjne każdej z wymienionych marek.

Wyzwanie

Celem kampanii była rekrutacja barmanów do drugiej edycji konkursu Shake it UP! organizowanego przez Absolut Polska: pozyskanie jak największej ilości uczestników, mając na uwadze ograniczenia komunikacyjne branży alkoholowej.

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi czy liczne zapisy ograniczające powszechne reklamowanie alkoholu mocno zawężają wachlarz działań komunikacyjnych tej branży.

Przy promocji produktów alkoholowych, możliwości reklamy w najpopularniejszych portalach czy w serwisach informacyjnych nie weryfikujących wieku użytkowników są bardzo ograniczone. Nie da się więc zaprzeczyć, że jedną z najskuteczniejszych a zarazem najbezpieczniejszych dla nadawcy form komunikacji jest email marketing. Precyzyjne dotarcie do konkretnego odbiorcy oraz znajomość grupy konsumentów, do której dociera się z przekazem, pozwala na wyeliminowanie potencjalnego ryzyka kierowania reklamy do osób niepełnoletnich, czy też nie będących w targecie danej marki.

Opisywany case został zrealizowany wspólnie przez Pernod Ricard Polska oraz agencję IQ Marketing, przy wsparciu technologicznym platformy do email marketingu GetResponse.

Rozwiązanie

Część strategiczna kampanii zrealizowana została przez agencję IQ Marketing we współpracy z odpowiedzialną za planowanie i realizację Aleksandrą Hulimka, Direct Marketing Managera w Pernod Ricard Polska. Eksperci GetResponse wspierali proces od strony technologicznej oraz zapewnili pomoc przy edycji oraz testach szablonów mailingów przygotowanych przez agencję.

Działania email marketingowe skoncentrowane były na wysyłce kilku konsekwentnych wysyłkach dwóch wersji mailingu celem podniesienia skuteczności przekazu.

Poprzez emaile przemawiała osoba znana barmanom – ambasador marki Absolut w Polsce – Maciej Starosolski.

Pierwszy email zachęcał do udziału w konkursie oraz do zaproszenia Macieja do swoich znajomych na Facebooku. Kolejne etapy kampanii odbywały się równolegle drogą emailingową jak i na profilu Macieja w serwisie Facebook. Każda kolejna wysyłka targetowana była behawioralnie.

Kampania trwała w okresie marzec – maj 2012r.

Pomoc GetResponse objęła następujące obszary:

  • Pomoc w segmentacji i profilowaniu baz odbiorcow

  • Zapewnienie najwyższej dostarczalności mailingów, gwarantującej skuteczne dotarcie do odbiorców

  • Wsparcie analityczne po wysyłce pozwalające na dokładne zweryfikowanie efektywności kampanii.

Działania te przyczyniły się do efektywnej obsługi kampanii i skutecznego dostarczenia zaplanowanych przez Pernod Ricard Polska mailingów.

Rezultat

Absolut Polska szukał najbardziej kreatywnych przedstawicieli świata barmańskiego, którzy w zadaniu konkursowym musieli ukazać swoją osobowość oraz kreatywność w pracy za barem z marką Absolut.

Dzięki opisanemu procesowi realizacji kampanii, ilość zgłoszeń do konkursu wzrosła o 30% w stosunku do liczby zgłoszeń w pierwszej edycji konkursu w 2011 roku.

Ponadto warto podkreślić innowacyjny charakter mailingu – zintegrowanie z funkcjami Facebook, co zaowocowało ponad 80 nowymi kontaktami na profilu Maćka.

Oprócz ogólnych statystyk w odniesieniu do założonych celów kampanii konkursowej same wysyłki również zwróciły bardzo interesujące wyniki.

Na czas zakończenia kampanii emailowej:

  • Open Rate (wskaźnik otwarć) wynosił 48%

  • CTR (wskaźnik kliknięć) 9%.

Warto wspomnieć iż powyższe statystyki odnoszą się do rekordów unikalnych i są najwyższym wynikiem ze wszystkich wysyłek podczas tej kampanii.

Z ogromną przyjemnością obserwujemy jak obecna obsługa mailingów klienta zwraca równie dobre wyniki a narzędzia platformy są wykorzystywane w co raz szerszym zakresie.

 

Zostaw odpowiedź