fbpx

eMarketer: 23 miliardy dolarów na social media

Social media w aktualnej postaci na dobrą sprawę istnieje około dekadę. Przez wiele lat poważni analitycy uważali je za raczej nadmuchany balonik, którego celem było dojenie światowych marek zapatrzonych w lustro własnej próżności.

Dekadę później, gdy cena akcji Facebooka ściga Google’a i Microsoft, okazuje się, że tylko w aktualnym roku wydamy na media społecznościowe 23 miliardy dolarów – według informacji eMarketera.

 

 

O miano najwięcej wydających kontynentów walczą ze sobą Ameryka Północna oraz Azja. Amerykanie już w 2015 roku wydadzą 42% całego globalnego budżetu na social media. Ścigać ich będą Azjaci z udziałem blisko 30%. Europa za to nie spieszy się nigdzie i ledwo przekracza poziom 22% oddając Azji rolę światowego wicelidera rynku mediów społecznościowych. Jak tak dalej pójdzie to być może za kilka dekad Europa stanie się zapleczem fabryk dla Azji, wszak mamy tam do czynienia z jednym z najgwałtowniejszych rozwojów społeczno-technologicznych w historii świata. Europa zapleczem fabryk programistów dla Azji? Patrząc na tempo wydatków związanych z reklamą internetową w Azji pozostaje zapytać: dlaczego nie?

 

 

Skoro o tempie mowa, to zerknijmy na dynamikę wzrostów. W 2015 roku Ameryka Północna wyda na social media o 31% więcej niż rok temu, zaś Azja 42.7% – tendencja jest oczywista i przez najbliższe dwa lata dynamika Azji będzie większa niż Ameryki oraz Europy. Przegonią ją tylko Bliski Wschód oraz Afryka – te jednak jeszcze długo nie wydadzą nawet 1% wszystkich środków jakie przepływają co roku przez portale social media na całym świecie.

 

 

Największym beneficjentem rzeczonych miliardów będzie naturalnie Facebook, którego udział w rynku social media przekroczy 65%. Innymi słowy 15 miliardów dolarów przychodu to absolutnie minimum jakie w tym roku pokaże w swoich sprawozdaniach finansowych Mark Zuckerberg. Niezły wynik osiągnie też Twitter – blisko 9%, czyli ponad 2 miliardy dolarów.

 

187282

 

 

 

Zostaw odpowiedź