Jak zauważa w swojej analizie na łamach eMarketera, Noah Elkin z IBMa, luksusowe marki coraz uważniej śledzą i angażują się w e-commerce.
I nie robią tego bez powodu – uważnie podążają śladami najzamożniejszych, którzy spędzają w sieci coraz więcej czasu.
Chociaż badania dotyczą rynku amerykańskiego warto się im uważnie przyjrzeć, ponieważ dotyczą zachowań i sposobów mieszkańców gospodarstw domowych o rocznych dochodach przekraczających 100.000 dolarów.
Jak widać w powyższej tabelce rok do roku ilość godzin spędzonych tygodniowo w Internecie przez najzamożniejszyh Amerykanów gwałtowanie rośnie. Od 2011 roku, gdzie średnia wyniosiła niecałe 33 godziny tygodniowo do blisko 42 w roku 2013.
Warto dodać, że staż w cyberprzestrzeni rośnie niezależnie od grupy wiekowej. Zgodnie z intuicjami tygodniowa liczba godzin w Internecie rośnie odwrotnie proporcjonalnie do wieku uczestników badania.
Gdzie warto szukać zamożnego klienta w sieci? Najlepiej w sklepach internetowych – to tam poznaje nowe luksusowe marki oraz produkty. A poza tym? Więcej poniżej.