fbpx
video-reklama

eMarketer: Polacy narzekają na reklamy w Internecie

Jak donosi eMarketer (emarketer.com) na podstawie badania sporządzonego przez MEC Wavemaker (mecglobal.com) 60 procent Polaków dopuszcza możliwość odinstalowania adlbokerów.

Nie zwalniamy w temacie adblokerów i prezentujemy, kolejne wyniki badań, bardzo podobne do wyników, które w ubiegłym tygodniu cytowaliśmy na podstawie raportu IAB Polska. Z poniższego wykresu wynika, że 60 procent Polaków dopuszcza możliwość odinstalowania adlbokerów. Warunek jest jeden: mniej reklam. Ale, gdy pójdziemy dalej, robi się jeszcze ciekawiej, ponieważ 45 procent użytkowników odinstalowałoby adblokera, jeśli wydawcy zablokują swoje treści.

56565

Stąd nasuwa się dość prosty wniosek – około połowa użytkowników blokuje reklamy bo tak jest im zwyczajnie wygodniej korzystać z treści, chociaż wcale nie uważają, że blokowanie reklam jest koniecznie. Zrezygnowaliby z nich natychmiast, gdyby okazało się że nie uzyskają dostępu do treści. A to oznacza, że wydawcy nie powinni zwalniać tempa i nadal zamykać swoje portale jednocześnie podnosząc jakość treści.

Tylko co dziesiąty respondent zapowiedział, że w żadnym wypadku nie rozważy wyłączenia swojego adblokera. Jednak biorąc pod uwagę, że badanie zostało przeprowadzone na respondentach w wieku już od 15 lat w górę, prawdopodobnie owe 8 procent upartych także wyrośnie z tego przekonania.

Co do powodów, które są źródłem instalowania blokerów to widać je poniżej i nie różnią się zasadniczo od tego, co już wiemy z raportu IAB Polska. Ciekawostką jest ostatnie miejsce, gdzie pojawia się błędne przeświadczenie, jakoby adblokery gwarantowały większą prywatność.

124545

Zostaw odpowiedź