fbpx

eMarketer: Polska w światowej czołówce m-bankowości

eMarketer lubi omawiać badania na temat e-gospodarki spływające z najdalszych zakątków świata. Tym razem, przy okazji analizowania mobilnej bankowości w końcu oczy świata został zwrócone na Polskę.

eMarketer zaprezentował badania Money.pl a także Ipsos-u na zlecenie ING.

 

Zacznijmy od badania na zlecenie ING, według którego Polska należy do trzech najdynamiczniejszych rynków m-bankingu w Europie – zaraz po Turcji, gdzie aż 56% użytkowników korzysta z aplikacji oraz mobilnych stron banków, oraz po Holandii (50% wskazań).

 

Jak widać poniżej średnia użytkowników korzystających z m-bankingu w Europie wynosi 38%, zaś w Polsce jest to zadziwiające 48%. Polacy okazali się bardziej otwarci na nowe m-rozwiązania na przykład od Hiszpanów, Austriaków, Niemców, Belgów czy Francuzów.

 

 

Z kolei badanie portalu Money.pl z kwietnia 2014 pokazuje, że blisko 42% Polaków korzysta z mobilnej bankowości kilka razy w tygodniu. I to zarówno za pomocą tabletu, jak i smartfona. Codziennie zaś z mobilnej bankowości korzysta co czwarty Polak używający smartfona – to wyniki niczym z innej planety, nic dziwnego, że zaskoczyły ludzi z eMarketera.

 

Zostaw odpowiedź