fbpx

eMarketer: zakupy głosowe odpowiadają za 2 miliardy dolarów obrotów w e-commerce

I jest to rozczarowanie, jak donoszą zachodnie media. Oczekiwania były dużo, dużo większe.

Właściwie można powiedzieć, że szacunki amerykańskich analityków wzięły kompletnie w łeb. Otóż liczyli oni, że w 2018 i 2019 nastąpi rewolucja w e-commerce i owo „e” zostanie zastąpione „v” jak voice commerce (v-commerce). W liczbach miałoby się to wyrażać w ponad 30 procentowym udziale zakupów głosowych w amerykańskim handlu internetowym. Nic takiego nie miało miejsca, chociaż zakupy głosowe rosną w siłę.

Jest to siła, ale długiego ogona, w którym, w tym momencie ulokował się voice shopping. Było to możliwe dzięki wygenerowaniu 2 miliardów dolarów obrotu w całym 2018 roku w Stanach Zjednoczonych, czyli kolebce voice shoppingu. Dzięki innowacjom Amazona, który posiada 2/3 rynku, co stanowi istotną przewagę nad Googlem i jego systemem Home.

Czy 2 miliardy dolarów to dużo w skali amerykańskiego e-commerce? Niezbyt dużo, bo tylko 0,5 procenta całkowitego obrotu. Ale w dalszym ciągu, biorąc pod uwagę oryginalność technologii, konieczność zainwestowania w urządzenia i całkowitą zmianę nawyków w kupowaniu, jest to wynik na swój sposób imponujący.

Wydaje się, że amerykańscy analitycy biegli w technologiach i finansach nie są dość biegli w rozkładzie cech w populacji. Otóż 2/3 przeciętnej populacji to osoby o dominującej percepcji wzrokowej. Z kolei słuchowcy to co najwyżej 1/8 przeciętnej populacji. Tym samym, wiemy już, że potencjał wzrostu jest, ale nie tak duży jak chcieliby niektórzy.

Zostaw odpowiedź