fbpx

ERA, czyli European Retail Alliance – przeciwwaga dla Amazona i Alibaby

MediaMarktSaturn nie ustaje w próbach zbudowania sojuszu anty amazonowskiego, zaś ERA to najnowsza odsłona prób odparcia Jeffa Bezosa, a przy okazji Jacka Ma.

Ale żeby zawiązać sojusz trzeba co najmniej dwojga. Dlatego nie można zapominać o drugiej stronie tego związku – Fnac Darty. Potężnej francuskiej grupie handlowej, która posiada swoje sklepy we Francji, Belgii oraz Holandii. Legitymuje się przy tym obrotami na poziomie 3,6 miliarda euro, co jest kwotą więcej niż skromną przy ponad 22 miliardach jakie co roku wykręca Ceconomy.

Chociaż informacje o uruchomieniu ERA były publikowane już od maja, to oficjalny start nastąpił podczas berlińskich targów IFA – największych na świecie targów elektroniki użytkowej. Czym tak naprawdę jest ERA? Składają się nań cztery strategiczne strefy:

ERA Strategic Partnerships: współpraca z producentami w celu rozwoju produktów i usług

ERA Data: gromadzenie informacji o konsumentach i zachowaniach konsumentów w celu tworzenia sprofilowanych ofert

ERA Innovation: produkcja i wdrażanie innowacyjnych strategii do technologii handlowych oraz hub z programem startupów

ERA Sourcing: skupianie się na markach własnych i licencjonowaniu marek

Tak naprawdę jednak obie firmy chcą przejąć inicjatywę w kreowaniu kanałów sprzedaży i usług związanych z elektroniką użytkową w Europie, tak aby ani Amazon, ani też Alibaba nie mogły narzucać swoich modelów sprzedażowych, ani też pogłębiać współpracy z producentami w ramach swoich marketplace’ów.

Zostaw odpowiedź