fbpx

Europa środkowo-wschodnia: rynek reklamy internetowej 2013/2014

Jak podał do wiadomości Gemius branża FMCG kompletnie zdominowała polski rynek reklamy. Reklama produktów spożywczych to aż 40% wszystkich wydatków na reklamę online w Polsce.

Gdy dodamy do tego 12% na produkty higieniczne, okazuje się, że FMCG generuje ponad 50% obrotów reklamy internetowej w naszym kraju.

 

Zaskakująco słabo wypada udział reklamodawców z branż: turystyka, sprzęt IT oraz multimedia – wszyscy uzyskali wynik, który nie przekroczył 2%. Jak na tym tle wypadają inne kraje z naszego regionu? Słowacja, Bułgaria i Węgry zostały zdominowane przez branżę finansową. Litwa i Czechy przez handel, zaś Chorwacja i Rumunia wyświetla najwięcej reklam na zlecenie branży motoryzacyjnej.

 

W odległej Serbii 25% rynku reklamy internetowej zajęły firmy telekomunikacyjne, z kolei na sąsiadującej z nami Łotwie co piąta firma reklamująca się w sieci oferuje usługi związane ze spędzaniem wolnego czasu.

 

Na koniec, słowo komentarza od przedstawiciela Gemiusa:

– Branże FMCG oraz telekomunikacyjna plasują się niezmiennie od kilku lat w czołówce branż pod względem aktywności reklamowych – komentuje Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci. – W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych produktów, zarówno szybko rotujących, jak i tych od telekomów. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z kampanią wprowadzającą nowy produkt czy działaniami podtrzymującymi jakąś markę – wymusza to stałą obecność w mediach, w tym w dużej mierze w Internecie. Dodatkowym czynnikiem, jest często zmieniająca się egzekucja reklamy, prześciganie się w pomysłach jak skutecznie zareklamować produkt by w następstwie działań marketingowych zszedł on ze sklepowej półki – wyjaśnia Wiśniewski.

Zostaw odpowiedź