Do takich wniosków można dojść studiując raport z badania „Customer Pulse Report 2016” autorstwa JDA/Centiro.
W ramach badania przepytano ponad 8000 Europejczyków, którzy kupują w Internecie. Badanie ujawniło kilka interesujących prawidłowości:
- 80 procent konsumentów stara się przekraczać kwotę darmowej wysyłki aby nie ponosić kosztów logistyki swoich zakupów
- 63 procent konsumentów twierdzi, że nie zawaha się zmienić sprzedawcy, jeśli aktualny nie zaoferuje wystarczająco wysokiego poziomu obsługi (w przypadku Wielkiej Brytanii współczynnik ten sięgnął nawet 74 procent)
- około połowa z respondentów przyznała, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy miała problemy z produktami zamówionymi przez Internet w formie dostawy do domu
- blisko połowa (49 procent) respondentów skorzystała z usługi „click and collect” – największą popularnością cieszy się ona we Francji i Wielkiej Brytanii (odpowiednio 59 i 54 procent) – to wzrost o 17 procent od 2014 roku
- aż 65 procent Niemców miało problemy z prawidłową realizacją usługi „click and collect”; na drugim biegunie są Brytyjczycy (45 procent wskazań)
- mniej niż połowa (46 procent) Europejczyków zdecydowała się przynajmniej raz na zwrot dóbr, które zakupiła
- 16% badanych potwierdziło, że zdarzyło się im kupować więcej dóbr z myślą o zwrocie, gdy wybiorą te najbardziej im odpowiadające (najwięcej praktykowało tego typu zachowania w Niemczech i UK – odpowiednio 23 i 19 procent)
- 25% procent badanych potwierdziło, że skorzystało ze zwrotu towaru trzy razy lub więcej, zaś 30 procent dwa razy w ciągu ostatniego roku
Więcej informacji tutaj
https://www.centiro.com/news/2016/09/28/customer-pulse-report-europe-2016