fbpx

Europejski e-commerce w kleszczach największych

Jak donosi Internet Retailer tylko 100 firm odpowiada za 80% obrotu europejskiego e-commerce.

Sytuacja nie wygląda jeszcze specjalnie przerażająco, szczególnie na tle europejskiego rynku hipermarketów, gdzie liczba dużych graczy jest kilkukrotnie niższa. Trzeba jednak dodać, że w ranking bierze się pod uwagę 500 firm.

 

Oznacza to, że pozostałe 20% obrotu generuje aż 400 podmiotów. Niestety, w skali makro prawo długiego ogona, które nagłośnił Chris Anderson nie działa zbyt dobrze. Tutaj mamy do czynienia z klasyczną regułą Pareto.

 

Poza tym, powinniśmy spodziewać się licznych konsolidacji, które zmniejszą liczbę konkurentów. Z pewnością nowe ujednolicone prawo europejskie będzie mocną podstawą do tego typu działań.

 

Dziesięciu największych sprzedawców w Europie to: Amazon, Otto, Staples Inc, Home Retail Group, Tesco, Apple Inc, Cdiscount.com, Tengelmann, Shop Direct Group oraz Sainsburys.

Zostaw odpowiedź