Europejski rynek reklamy ostro w górę – 100% więcej w ciągu 5 lat!

Reklama internetowa w Europie zanotowała bardzo dobry, bo ponad 13 procentowy wzrost.

Wartość całego rynku wyniosła blisko 50 miliardów euro, co pokazuje, że Internet jest już reklamową potęgą, bez której współczesna gospodarka nie jest w stanie funkcjonować. Czy to na poziomie lokalnym, czy też globalnym. W Polsce wartość reklamy online wyniosła 3,9 mld zł (938 mln EUR), notując 9% wzrost. Jest wynik poniżej średniej, wręcz słaby i wskazuje na to, że zainteresowanie reklamodawców polskim Internetem spada. Trudno się temu dziwić, jeśli żyjemy w świadomości, że połowa Internautów korzysta z programów adblokujących.

Mobile zdominował dwucyfrowy wzrost, a jego indeks wyniósł ponad 40%. Stanowi on obecnie 42% reklamy display, podczas gdy wideo ponad jedną czwartą. Wzrost wideo jest napędzany przez reklamę out-stream, która odnotowała indeks na poziomie 73,4% w porównaniu z In-Stream na poziomie 6,9%. Badanie IAB Europe AdEx Benchmark dzieli rynek reklamy cyfrowej na trzy kategorie: Display, Search oraz Classifieds and Directories (ogłoszenia). Reklama graficzna przewyższyła wyniki wyszukiwania i ogłoszenia z tempem wzrostu 14,9% do wartości 19,3 mld EUR. Search wciąż jest największą kategorią reklamy internetowej pod względem przychodów, jej wzrost wynosi 14,4%, a wartość rynkowa 21,9 mld EUR.

Największe wzrosty zanotowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej:
1. Białoruś – 33,9%
2. Serbia – 23,7%
3. Rosja – 21,9%

Na rynkach rozwiniętych również odnotowano silny wzrost. W Wielkiej Brytanii o 14 procent Norwegii o 16 procent, Szwecji o 18 procent, Szwajcarii o 12 procent i Danii o prawie 10 procent, co pokazuje, że zaawansowany rozwój nie stanowi przeszkody dla dalszych innowacji i wzrostu.

10 krajów o najwyższej wartości rynku objął następujące rynki:
1. Wielka Brytania – 15,6 mld EUR
2. Niemcy – 6,6 mld EUR
3. Francja – 5,1 mld EUR
4. Rosja – 3,3 mld EUR
5. Włochy – 2,6 mld EUR
6. Szwecja – 1,8 mld EUR
7. Holandia – 1,8 mld EUR
8. Szwajcaria – 1,8 mld EUR
9. Hiszpania – 1,8 mld EUR
10. Belgia – 1 mld EUR

Zostaw odpowiedź