fbpx

Eurostat: 30 proc. firm z UE używa w swojej działalności mediów społecznościowych

Jak wynika z badania Eurostatu, trzy czwarte spośród przedsiębiorstw, działających na terenie Unii Europejskiej, wykorzystuje social media do budowania swojego wizerunku i do działań marketingowych.

Jakie typy mediów społecznościowych cieszyły się wśród firm największym zainteresowaniem? 28 proc. z nich wykorzystywało w 2013 r. portale społecznościowe, 11 proc. strony udostępniające treści, 10 proc. korzystało z blogów, a 6 proc. z narzędzi dzielenia się wiedzą (np. Wikipedię).

Z zebranych przez Eurostat danych wynika, że popularność nowoczesnych form komunikowania idzie w parze z wielkością firmy. Dla przykładu sieci społecznościowe wykorzystuje niemal połowa z dużych przedsiębiorstw (46 proc.) i nieco ponad jedna czwarta małych. Podobna tendencję można zaobserwować w przypadku pozostałych technologii komunikacji.

Ciekawie przedstawia się motywacja, jaka stoi za użytkowaniem social media. Nieco ponad jedna piąta z ankietowanych firm odpowiedziała, że skłania je do tego chęć budowy pozytywnego wizerunku i możliwość rozwoju marketingowego oferowanych produktów lub usług. Nieco zaskakujące jest to, że jedynie dla 15 proc. przedsiębiorstw obecność w social media jest podyktowana chęcią utrzymania dobrego kontaktu ze swoimi klientami.

Interesująco prezentuje się analiza poszczególnych państw członkowskich. I tak, jeśli chodzi posiadanie firmowej strony internetowej, niekwestionowanym liderem jest Finlandia, gdzie aż 94 proc. wszystkich przedsiębiorstw może się pochwalić posiadaniem własnej witryny. Tuż za nią plasują się Dania (92 proc.) i Szwecja (89 proc.). Na końcu zestawienia znajdziemy Bułgaria (47 proc.) i Rumunia (42 proc.). Wynik Polski nie należy do zbyt imponujących – 66 proc. przepytanych przedsiębiorstw przyznało, że posiada własna stronę www.

Tylko 8 proc. badanych firm ma oficjalną politykę wykorzystywania mediów społecznościowych – informuje Eurostat.

 

Zostaw odpowiedź