fbpx

Eurostat: Prawie 60 proc. europejskich internautów kupuje online

Według zaprezentowanych przez Eurostat danych, 75 proc. obywateli 28 państw członkowskich Wspólnoty w wieku 16 – 74 lat używało w zeszłym roku Internetu.

Ciekawie prezentuje się zestawienie obrazujące, gdzie kupujący online stanowią największy odsetek użytkowników sieci. Pod tym względem na czele UE jest Wielka Brytania (82 proc.), Dania i Szwecja (79 proc.), Niemcy (77 proc.), Luksemburg (73 proc.) i Finlandia (72 proc.). Po drugiej stronie rankingu znajdują się Rumunia (11 proc.), Bułgaria (17 proc.), Estonia i Włochy (29 proc.).

Najpopularniejsze kategorie, w jakich dokonywane są internetowe transakcje to: odzież i artykuły sportowe. Dużą popularnością cieszą się również serwisy zajmujące się wyszukiwaniem i rezerwacją miejsc noclegowych oraz portale turystyczne (dokonanie zakupu w jednym z wymienionych obszarów zadeklarowało w 2012 r. 32 proc. respondentów, wobec 21 proc. w 2008 r.). Prawie jedna czwarta europejskich internautów przyznała, że używa światowej pajęczyny do zakupu książek, magazynów i materiałów e-learningowych (23 proc. w 2012 r. wobec 19 proc. w 2008 r.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszy się zamawianie przez sieć artykułów spożywczych (9 proc. w 2012 r. wobec 6 proc. w 2008 r.).

Co oczywiste, w poszczególnych krajach różnie rozkłada się popularność poszczególnych branż w handlu internetowym. W Wielkiej Brytanii (51 proc.) i w Niemczech (49 proc.) największym powodzeniem wśród internautów cieszy się odzież i ubrania sportowe. Z kolei wśród Szwedów (60 proc.) i Duńczyków (56 proc.) najwięcej e-kupujących korzysta z możliwości rezerwacji noclegu.  Warto również odnotować, że wyspiarze na tle Europy Kontynentalnej znacznie chętniej zaopatrują się w e-delikatesach (21 proc.), podczas gdy średnia unijna waha się w tym zakresie w okolicach 10 proc.

Szczegółowe dane przedstawia poniższa tabela:

Zostaw odpowiedź