fbpx

Facebook chwali się swoimi przychodami i zapowiada powstanie „gazety”

Zaledwie 3 dni temu pisałem o tym, że Facebook zdaniem dwóch naukowców z Uniwersytetu Princeton za 3 lata czeka gwałtowny spadek popularności. Ciekawe co obaj Panowie powiedzieliby na ujawnione właśnie dane dotyczące jego przychodów z tytułu reklamy mobilnej.

Jakby tego mało, serwis Zuckerberga ujawnił swoje plany dotyczące utworzenia usługi o nazwie Paper, którą można porównać do tradycyjnej gazety.


Największy serwis społecznościowy na świecie ujawnił zdecydowanie pozytywne informacje dotyczące jego finansowych wyników za czwarty kwartał 2013 roku. Na reakcję giełdy nie trzeba było długo czekać. Wartość akcji wzrosła o 10 procent.

Warto zauważyć, że jeszcze w trzecim kwartale 2013 roku wpływy Facebooka z reklamy mobilnej stanowiły 49 procent wszystkich przychodów społecznościowego giganta. W chwili obecnej to już 53 procent. Tym samym działalność na rynku mobilnym to dla Marka Zuckerberga główny źródło wpływów na konto.

Nieustannie rośnie również liczba użytkowników Facebooka. Na tablecie lub smartfonie z serwisu korzysta 945 mln użytkowników, z kolei z wersji webowej (na desktopach) – 1,23 mld ludzi.

Co szczególnie interesujące, rośnie również liczba internautów, którzy z portalu Zuckerberga korzystają wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Dobrze obrazuje to poniższy wykres:

To nie koniec rewelacji, jakie w minionych dniach ujawnił błękitny gigant. W oficjalnym komunikacie zaprezentowano usługę Paper. Jest to swoisty mobilny czytnik, prezentujący w atrakcyjnej formule treści dostępne w serwisie. Ciekawostką jest to, że do opracowania aplikacji Zuckerberg oddelegował zespoł 15 pracowników, którzy dostali zadanie opracowania gazety na miarę XXI wieku.

Magnesem przyciągającym użytkowników do nowej funkcjonalności Facebooka ma być bez wątpienia treść. Użytkownicy aplikacji Paper zyskają możliwość dodania odpowiednich do ich zainteresowań sekcji. Twórcy przygotowali między innymi takie kategorie jak sport, biznes, kulinaria, aktualności czy informacje dedykowane kobietom. W ramach sekcji znajdą się tam treści wybrane przez redaktorów Facebooka oraz posty publiczne zamieszczone przez Facebookowiczów. Co sądzicie o takiej formie elektronicznej prasy? Przyjmie się?

Zostaw odpowiedź